ترکیه ممنوعیت پروازها از ارمنستان به کشورهای ثالث را مورد تاکید قرار داد

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر ترکیه ممنوعیت پروازها از ارمنستان به کشورهای ثالث را مورد تاکید قرار داد
ترکیه ممنوعیت پروازها  از ارمنستان به کشورهای ثالث را مورد تاکید قرار داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.05.2023
اشتراک
مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی NTV تایید کرد که ترکیه حریم هوایی را به روی هواپیماهای ارمنستان بسته است.
به گزارش اسپوتنیک، وی گفت:" این بنای تاریخی که توسط آنها برای تروریست هایی که شهروندان و دیپلمات های ما و همچنین برادران آذربایجانی ما را در دهه 20 قرن بیستم کشتند، ساخته شده است، این بنای یادبود این تروریست ها را تجلیل می کند. <...> آنها (طرف ارمنی) می گویند که شهردار اجازه نصب این بنای تاریخی را داده این کار خارج از کنترل ما است، من چنین اظهاراتی را خلاف واقع می دانم، آنها نشان دهنده حسن نیت نیستند، در رابطه با این رویداد، حریم هوایی را برای هواپیماهای ارمنستان بسته ایم".
او افزود که اگر ایروان "به کار با همین لحن و به همین شکل ادامه دهد" ممکن است آنکارا اقدامات بیشتری (علیه ارمنستان) انجام دهد.
 پرچم ترکیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.04.2023
ترکیه آسمان خود را بر روی شرکت هواپیمایی ارمنستان بست
در همان زمان، اسپوتنیک ارمنستان به نقل از کمیته ملی هوانوردی غیرنظامی گزارش داد که هیچ اطلاعیه رسمی از طرف ترکیه در مورد بسته شدن حریم هوایی وجود ندارد.
بیانیه چاووش اوغلو به بنای یادبود شرکت کنندگان در عملیات نمسیس اشاره دارد که در 25 آوریل در ایروان افتتاح شد. این به وقایع دهه 20 قرن گذشته اختصاص دارد، زمانی که چندین رهبر امپراتوری عثمانی از جمله وزیر کشور طلعت پاشا، الهام بخش اصلی تبعید ارامنه در سال 1915 کشته شدند.
هفته گذشته، آرام عنانیان، رئیس هیئت مدیره شرکت FlyOne Armeniaگفت که ترکیه بدون اطلاع قبلی مجوز پرواز به اروپا را لغو کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала