با اعلام چاووش اوغلو؛ نشست وزرای خارجه ترکیه، روسیه، سوریه و ایران، 10 می در مسکو

© AP Photo / Burhan Ozbiliciوزیر خارجه ترکیه: اروپا به زودی شاهد جنگ های مزهبی خواهد شد
وزیر خارجه ترکیه: اروپا به زودی شاهد جنگ های مزهبی خواهد شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.05.2023
اشتراک
وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد، نشست وزرای خارجه ترکیه، روسیه، سوریه و ایران در مسکو در تاریخ 10 ماه می برنامه ریزی شده است.
به گزارش اسپوتنیک، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه روز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی NTV گفت: "روس‌ها تاریخی را پیشنهاد کردند، به نظر می‌رسد این دیدار در 10 می در مسکو برگزار می‌شود".
به گفته وی، هنوز مشخص نیست که دقیقاً چه کسی نماینده ایران در این نشست خواهد بود، زیرا رئیس جمهور ایران و هیئت همراه در حال برنامه ریزی برای سفر به آفریقا در این تاریخ ها هستند.
در ماه دسامبر، روسیه میزبان اولین مذاکرات وزرای دفاع ترکیه و سوریه در 11 سال گذشته بود. در سال 2011 جنگ داخلی در سوریه آغاز شد. ترکیه که قبل از این درگیری روابط نزدیکی با دمشق داشت، طرف مخالفان بشار اسد رئیس جمهور سوریه را گرفت. از آن زمان تاکنون روابط ترکیه با سوریه همچنان دشوار بوده است. اما اخیراً هر دو طرف و همچنین برخی رسانه ها از احتمال عادی سازی تدریجی صحبت می کنند.
برای حل اختلافات بین آنکارا و دمشق، نشست وزرای خارجه روسیه، سوریه و ترکیه برنامه ریزی شد. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پیشتر گفته بود که تاریخ، مکان و پارامترهای نشست چهارجانبه سران وزرای خارجه روسیه، سوریه، ایران و ترکیه که به عادی سازی روابط دمشق و آنکارا اختصاص دارد، در حال توافق است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала