کشف ذخایر نفتی جدید در ترکیه

© Fotolia / Calin Tatuچاه نفت
چاه نفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.05.2023
اشتراک
اردوغان رئیس جمهور ترکیه از کشف ذخایر جدید نفتی جنوب شرق کشور خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در تجمع انتخاباتی ود در غونیه اعلام کرد که ذخایر نفتی جدیدی در جنوب شرق این کشور پیدا شده اند.
رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد: "ما چاه های نفتی و گازی را در کوه های قبرا در نزدیکی شهر ژیزره پیدا نمودیم که قابلیت تولید حدود 100 هزار بشکه در شبانه روز را دارند. ما هم اینک ارسال نفت با کیفیت عالی به پالایشگاه را صورت می دهیم".
این چاه نفتی به افتخار آیبوکه یالچین معلم مدرسه ای که در سال 2017 توسط جنگجویان حزب کارگران کردستان که در ترکیه تروریستی شناخته می شود کشته شده بود، نامگذاری نمودند. اردوغان تاکید کرد که نفت در عمق 2.6 کیلومتری از سطح زمین قرار دارد و ذخایر آن "ده ها میلیارد دلار" ارزیابی می شوند. به گفته وی این ذخایر اجازه استخراج بیشتر این ماده خام را از آن چیزی در حال حاضر برداشت می شود، را می دهند.
اردوغان در ماه دسامبر سال گذشته خبر از کشف چاه نفتی با ذخیره 150 میلیون بشکه نفت (حدود 21.3 میلیون تن با استفاده از ثابت تبدیل 7.23) را در جنوب شرق کشور داده بود. این ذخایر 12 میلیارد دلار ارزیابی می شوند. به گفته رئیس جمهور ترکیه این چاه یکی از ده کشف بزرگ انجام شده طی سال گذشته می باشد.
اردوغان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.05.2023
اردوغان: نیروهای ترکیه رهبر داعش را در سوریه کشتند
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала