تعدادی از کشورهای "اوپک پلاس" کاهش داوطلبانه تولید نفت را آغاز کردند

© Sputnik / Maksim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر نظر تحلیلگر مشهور روس درباره چگونگی تاثیر تصمیم اوپک پلاس بر بازار نفت
 نظر تحلیلگر مشهور روس درباره چگونگی تاثیر تصمیم اوپک پلاس بر بازار نفت  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.05.2023
اشتراک
چندین کشور شرکت کننده در توافق اوپک پلاس کاهش تولید داوطلبانه نفت را در ماه می آغاز کردند که تا پایان سال 2023 ادامه خواهد داشت. کاهش کل تولید 1.66 میلیون بشکه در روز خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، برخی از کشورهای اوپک پلاس، از جمله عربستان سعودی، بزرگترین تولیدکننده نفت، به طور غیرمنتظره ای از کاهش داوطلبانه تولید نفت از ماه می تا پایان سال 2023 یک روز قبل از نشست نظارتی وزیران این اتحاد در 3 آوریل خبر دادند. در بیانیه ای که پس از نشست نظارتی در سایت اوپک منتشر شد، گفته شد که اقدامات پیشگیرانه برای کاهش تولید با هدف حفظ ثبات بازار نفت انجام می شود.
© Sputnikبرخی از کشورهای عضو اوپک پلاس از کاهش داوطلبانه استخراج نفت خبر دادند
برخی از کشورهای عضو اوپک پلاس از کاهش داوطلبانه استخراج نفت خبر دادند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.05.2023
برخی از کشورهای عضو اوپک پلاس از کاهش داوطلبانه استخراج نفت خبر دادند
در مجموع، 9 کشور اوپک پلاس اقدامات محدودکننده بیشتری را برای تولید اعلام کردند. عربستان سعودی به طور داوطلبانه تولید را با 500 هزار بشکه، عراق با 211 هزار بشکه، امارات 144 هزار بشکه، کویت 128 هزار بشکه، قزاقستان 78 هزار بشکه، الجزایر 48 هزار بشکه، عمان 40 هزار بشکه کاهش خواهند داد. روسیه تصمیم خود را برای کاهش تولید 500 هزار بشکه در روز نسبت به میانگین فوریه که تا پایان ژوئن اجرا می شد تا پایان سال تمدید کرد.
این حجم داوطلبانه کاهش تولید علاوه بر برنامه اوپک پلاس که از نوامبر 2022 برای کاهش 2 میلیون بشکه در روز اعمال می شود، خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала