کارشناس آمریکایی: استفاده از گلوله های حاوی اورانیوم ضعیف شده تهدیدی برای اوکراین است

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر Боец группы "Вагнер" демонстрирует осколок снаряда в селе Берховка в ДНР
Боец группы Вагнер демонстрирует осколок снаряда в селе Берховка в ДНР - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.05.2023
اشتراک
کارشناس نظامی آمریکایی بیان کرد که گلوله های حاوی اورانیوم ضعیف شده اوکراین را با یک مشکل دائمی تهدید می کند.
به گزارش اسپوتنیک، اسکات ریتر، افسر سابق اطلاعاتی تفنگداران دریایی آمریکا، بازرس سابق سازمان ملل بر نظارت بر نابودی سلاح های هسته ای در عراق بیان کرد که استفاده از گلوله های حاوی اورانیوم ضعیف شده در اوکراین منجر به آلودگی خاک می شود که می تواند به یک مشکل دائمی در سراسر کشور تبدیل شود.
پیشتر، جیمز هیپی، معاون وزیر دفاع بریتانیا گفته بود که لندن هزاران گلوله برای تانک‌های چلنجر 2، از جمله گلوله هایی حاوی اورانیوم ضعیف شده، به کی یف فرستاده است، اما ردیابی نکرده است که این گلوله‌ها از کجا شلیک شده‌اند.

ریتر روز دوشنبه به خبرنگاران در نووسیبیرسک گفت: و اگر از این گلوله ها استفاده شود، منجر به آلودگی دائمی خاک در اوکراین خواهد شد و این به یک مشکل دائمی واقعی در این کشور تبدیل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: عواقب استفاده از اورانیوم ضعیف شده بر سلامت قبلاً ثابت شده است، به ویژه بروز بیماری سرطان و مشکلات باروری پس از استفاده از گلوله های حاوی اورانیوم ضعیف شده رویت شده است.
اسکات ریتر، افسر اطلاعاتی سابق تفنگداران دریایی ایالات متحده و بازرس تسلیحات سازمان ملل، و اکنون یک کارشناس مستقل نظامی، کتاب خود را در مورد امنیت هسته ای با عنوان "مسابقه خلع سلاح" روز دوشنبه برای اولین بار در روسیه در نووسیبیرسک ارائه کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала