اختصاص بودجه 120 هزار دلاری آمریکا برای جذب جوانان آسیای مرکزی

CC BY 2.0 / Mike / United States Department of the Treasuryوزارت خزانه داری آمریکا
وزارت خزانه داری آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.05.2023
اشتراک
ایالات متحده آمریکا آمادگی خود را برای اختصاص بودجه 120 هزار دلاری برای برنامه همکاری با جوانان انگلیسی زبان از کشورهای آسیای مرکزی اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ایالات متحده آمریکا آمادگی خود را برای اختصاص بودجه 120 هزار دلاری برای برنامه همکاری با جوانان انگلیسی زبان از کشورهای آسیای مرکزی اعلام کرد.
همانطور که در توضیحات کمک هزینه مشخص شده است، در وحله اول همکاری با دانش آموزان و دانش آموزان دبیرستانی مورد نظر است. با این حال، روزنامه نگاران، وبلاگ نویسان، نمایندگان دولت های محلی و کارشناسان نیز می توانند برای شرکت در این طرح دعوت شوند.
این برنامه دانش آموزان را با اولویت های سیاست خارجی ایالات متحده در آسیای مرکزی آشنا می کند و به آنها اجازه می دهد تا با همسالان خود در مورد موضوعات مهمی از جمله: 1) اقتصاد با تمرکز بر توسعه جریان های تجاری منطقه ای و چشم انداز سرمایه گذاری و تجارت ایالات متحده، 2) چالش های مشترک منطقه ای در زمینه اکولوژی، 3) حقوق بشر، 4) امنیت با تاکید بر تهدیدات تروریستی، در سراسر منطقه تعامل داشته باشند.
به گفته طرف آمریکایی، هدف کلی ابتکار شورای جوانان C5 + 1، ایجاد یک شبکه منطقه ای از "رهبران جوان" است که به توسعه اولویت های پلتتفرم دیپلماتیک C5 + 1 کمک می کنند.
وب سایت وزارت خارجه آمریکا تصریح می کند که C5 + 1 "رویکرد کل دولت ایالات متحده در قبال آسیای مرکزی" است که تعامل با پنج کشور در این منطقه بزرگ - قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان را فراهم می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала