کشورهای عربی خواستار خروج تمامی نیروهای خارجی از سوریه شدند

© Photo / IRNAبشار اسد، رئیس جمهور سوریه
بشار اسد، رئیس جمهور سوریه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.05.2023
اشتراک
کشورهای عربی طرفدار راه حل سیاسی برای بحران سوریه هستند که منجر به خروج تمامی نیروهای خارجی که به طور غیرقانونی در آنجا حضور دارند از این کشور شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی الحداس، در بیانیه پایانی نشست وزرای خارجه مصر، اردن، عراق، عربستان سعودی و سوریه که روز دوشنبه در امان برگزار شد، آمده است:" راه‌حل سیاسی باید حاکمیت سوریه را حفظ، خواسته‌های مردم آن را برآورده و این کشور را از شر تروریسم خلاص کند. راه حل سیاسی باید منجر به خروج تمامی نیروهای خارجی که به طور غیرقانونی در سوریه حضور دارند، شود".
در این بیانیه تاکید شده است که نشست کنونی آغاز جلسات منظمی است که مذاکرات با هدف دستیابی به راه حلی برای بحران سوریه مطابق با قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل ادامه خواهد یافت. سوریه و نهادهای آن باید در تلاش‌هایشان برای گسترش کنترل بر سرزمین‌ها و توقف مداخله خارجی در امور آن حمایت شوند.
مبارزه با قاچاق مواد مخدر
وزرای خارجه عرب همچنین بر تقویت همکاری میان سوریه و کشورهای همسایه که از قاچاق مواد مخدر رنج می برند، توافق کردند. کارگروهی در زمینه مسائل سیاسی و امنیتی میان سوریه، اردن و عراق برای شناسایی منابع تولید و قاچاق مواد مخدر از سوریه تشکیل می شود.
نیروهای امنیتی اردن و عراق به طور مرتب از تلاش برای واردات مقادیر زیادی مواد مخدر از خاک سوریه جلوگیری می کنند. باندهای مسلح متعددی که به فعالیت های قاچاق دست دارند هنوز در مناطق مرزی فعالیت می کنند.
نشست کشورهای عربی که با حضور وزرای خارجه مصر، اردن، عراق، عربستان سعودی و سوریه در امان برگزار شد، به بحث درباره نقشه راه حل و فصل بحران سوریه اختصاص داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала