ورود ۵۰ فروند هواپیمای خریداری شده در ۱۸ ماه گذشته به ایران

© Sputnik / Arina Topolevaورود ۵۰ فروند هواپیمای خریداری شده در ۱۸ ماه گذشته به ایران
ورود ۵۰ فروند هواپیمای خریداری شده  در ۱۸ ماه گذشته به ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.05.2023
اشتراک
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ایران بیان داشت که صنعت هوایی کشور به ۵۵۰ فروند هواپیما نیاز دارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، محمد محمدی بخش رییس سازمان هواپیمایی کشوری ایران گفت: تاکنون ۵۵ فروند هواپیمایی کارکرده خریداری و وارد کشور شده است.
محمدی بخش خاطر نشان کرد: نیاز صنعت هوایی ۵۵۰ فروند هواپیما است که با توجه به جمعیت، اقلیم و تعداد فرودگاه‌ها برآورد شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: هدف‌گذاری سازمان هواپیمایی خرید پرنده‌های میان‌برد است تا چراغ فرودگاه‌های کم‌برخوردار روشن شود، اما برای تاب‌آوری صنعت، اولین کار ما برای مقابله با تحریم بازگرداندن تعدادی از ۳۳۰ هواپیمای زمینگیر بود که بالای ۱۰ سال است، زمینگیر هستند.
محمدی بخش درخصوص تعداد هواپیماهای زمینگیر، توضیح داد: ۱۶ هواپیمای بیش از ۱۰ سال است که زمینگیر هستند و هم‌زمان ۶۸ فروند کمتر از ۱۰ سال و ۳۹ فروند بین ۲ تا ۵ سال دیگر نیز زمینگیر است.
رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: اولویت این بود بخشی از این هواپیماها برگردانده شود که امروز ۱۸۰ فروند هواپیمای عملیاتی داریم و بخشی از آن از سری هواپیماهایی است که تعمیر و به ناوگان بازگشته است.
وی بیان داشت: هم‌زمان باید بخش خصوصی را درگیر خرید و ورود هواپیما می‌کردیم تا کسری ناوگان تا حدودی برطرف شود. بر این اساس بیش از ۵۰ فروند هواپیما و هلیکوپتر در ۱۸ ماه گذشته به ناوگان وارد شده که ۲۰ فروند آن بعد از طی مراحل فنی به خطوط پروازی ملحق شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала