نتایج نظرسنجی: کشیده شدن انتخابات ترکیه به دور دوم و شکست اردوغان

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر پاسخ ترکیه به اعتراض عراق
پاسخ ترکیه به اعتراض عراق   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.05.2023
اشتراک
براساس نتایج نظرسنجی ماه آوریل مرکز تحقیقات AKSOY Research's Turkey Monitor حاکی از آن است که انتخابات ریاست جمهوری ترکیه به دور دوم کشیده شده و در آن کمال قلیچداراوغلو، نامزد مخالف، با 8.4 درصد اختلاف از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور فعلی پیشی خواهد گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، این پژوهش از 26 تا 28 فروردین ماه در 26 استان ترکیه با حجم نمونه 1537 نفر و حاشیه خطای 2.5 درصد با فاصله اطمینان 95 درصد انجام شد.
بر اساس نتایج نظرسنجی منتشر شده توسط این مرکز در توییتر، در دور اول، قلیچداراوغلو و اردوغان به ترتیب 47.3 درصد و 41.9 درصد به دست آورده اند که این آمار برنده را مشخص نمی کند. در نتیجه، انتخابات به دور دوم خواهد رفت. در دور دوم، بر اساس این نظرسنجی، قلیچداراوغلو 54.2 درصد آرا و اردوغان - 45.8 درصد (8.4 درصد کمتر) را به دست آورده اند.
بر اساس این مطالعه، در انتخابات پارلمانی، حزب حاکم عدالت و توسعه 34.7 درصد آرا را به دست آورده است، بزرگترین حزب مخالف جمهوری خواه خلق32.1 درصد و آرای باقی مانده بین احزاب دیگر توزیع شد.
انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه قرار است در 14 ماه مه برگزار شود. دور دوم انتخابات در صورتی که هیچ یک از نامزدها بیش از 50 درصد آرا را کسب نکنند، 28 اردیبهشت برگزار می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала