بایدن پس از فروپاشی بانک "فرست رپابلیک": از تمام سپرده ها محفظت می شود

© AP Photo / Evan Vucciمشکل اصلی بایدن در آمریکا اعلام شد
مشکل اصلی بایدن در آمریکا اعلام شد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.05.2023
اشتراک
رئیس جمهور ایالات متحده، پس از فروپاشی بانک آمریکایی "فرست رپابلیک" به مردم اطمینان داد که از همه سپرده ها "محافظت خواهد شد" و این وضعیت نباید دوباره تکرار شود.
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن روز دوشنبه در جریان رویدادی در کاخ سفید که به توسعه مشاغل کوچک در ایالات متحده اختصاص داشت، گفت:" از همه سپرده های گذاران حمایت می شود، مالیات دهندگان به دور از خطر هستند. بگذارید واضح بگویم: همه پس‌اندازکنندگان محافظت می‌شوند در حالی که سهامداران سرمایه‌ خود را از دست می‌دهند. مهمتر از همه، مالیات دهندگان در خطر نیستند".
بر اساس گزارش رسانه ها، بانک فرست رپابلیک بزرگترین وام گیرنده سقوط کرده در ایالات متحده از زمان بحران مالی 2008 بوده است.
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.04.2023
سقوط 22 درصدی سهام بانک "فرست ریپابلیک"
در ماه مارس، قانونگذاران در ایالت کالیفرنیا بانک سیلیکون ولی، یکی از 20 بانک تجاری برتر ایالات متحده را تعطیل کردند. مشخص شد که سقوط این بانک با افزایش نرخ کلیدی فدرال رزرو همراه بوده است که منجر به کاهش ارزش دارایی‌ها در ترازنامه بسیاری از موسسات مالی شد. همچنین در 8 مارس، بسته شدن بانک متمرکز بر کریپتو "سیلورگیت" و در 12 مارس، بانک "سیگناتور" مستقر در نیویورک نیز به دلایل مشابه اعلام شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала