سفر رئیس جمهور کره جنوبی به آمریکا باعث جنگ می شود

© AP Photo / Wong Maye-Eکره شمالی نخستین بمب هیدروژنی را آزمایش کرد
کره شمالی نخستین بمب هیدروژنی را آزمایش کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.04.2023
اشتراک
سفر رئیس جمهور کره جنوبی به آمریکا یک اقدام تحریک آمیز و خصمانه است.
به گزارش اسپوتنیک، آژانس تلگراف مرکزی کره شمالی (KCNA) گزارش می دهد که سفر رئیس جمهور کره جنوبی به ایالات متحده یک تحریک و تجلی معمول یک سیاست خصمانه در قبال پیونگ یانگ است، که جنگ هسته ای علیه کره شمالی را به واقعیت تبدیل می کند. یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی و جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، پس از نشست سران در ایالات متحده، بیانیه واشنگتن را که از تشکیل یک شورا برای تقویت بازدارندگی هسته ای گسترده، توسعه برنامه های خاص برای استفاده از آن، برنامه ریزی و پاسخ به تهدیدات رژیم کره شمالی مبنی بر عدم اشاعه سلاح های هسته ای را به تصویب رساندند.
طرفین بر تعهد خود برای تقویت روابط دو کشور در زمینه دفاع مشترک تاکید کردند. کره جنوبی همچنین وعده ایالات متحده مبنی بر استقرار سریع "کل نیروی ناتو" از جمله سلاح های هسته ای را در صورت حمله هسته ای از سوی کره شمالی تضمین کرد. "این سفر به ایالات متحده عروسک خیمه شب بازی خیانتکار یون سوک یول، جایی که ارباب و عروسک با هم همکاری می کنند تا نقشه ای شوم برای نابودی کره شمالی ایجاد کنند،این سفر خصمانه ترین، تهاجمی ترین و تحریک آمیزترین، خطرناک ترین اتفاقی است که ما را به سمت جنگ هسته ایی می کشاند.
در بیانیه KCNA آمده است: "اعلامیه واشنگتن در مورد افزایش عملی بودن "بازدارندگی گسترده" از نقطه نظر جنگ هسته ای ارائه شده توسط ایالات متحده محصول سیاست خصمانه نفرت انگیز در قبال کره شمالی است". این آژانس خاطرنشان می کند که مهار کره شمالی به موضوع اصلی نشست رهبران تبدیل شده است. ایجاد یک گروه مشورتی هسته ای بین کره جنوبی و ایالات متحده، گسترش استقرارتوانایی های استراتژیک ایالات متحده در شبه جزیره کره، از جمله زیردریایی های هسته ای، و تقویت "بازدارندگی گسترده" از طریق تشدید مانورهای نظامی مشترک باعث شده است که جنگ هسته‌ای علیه کره شمالی یک واقعیت تبدیل شود.
جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.04.2023
بایدن کره شمالی را به "تغییر رژیم" تهدید کرد
این آژانس خبری همچنین توجه خود را به این واقعیت جلب کرد که برای اولین بار کره شمالی به طور علنی "هدف حمله هسته ای" نامیده شد. "سفر یونگ خائن به ایالات متحده، نیات خصمانه ایالات متحده و دست نشانده های آن را مورد تاکید قرار داده است، که فقط بیش از پیش بی پروا شده است. سفر او به ایالات متحده نشان می دهد که کره شمالی نباید درنگ کند یا لحظه ای متوقف شود. ایالات متحده و دست نشانده های آن که با انکار موجودیت کره شمالی به دنبال خفه کردن کره شمالی هستند، هیچ بخششی برای دسیسه های خطرناک نظامی هسته ای وجود نخواهد داشت وآنها باید بهای گزافی را بپردازند.
پیشتر، خواهر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و کیم یو جونگ، معاون کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی گفته بود که بیانیه واشنگتن از رهبران ایالات متحده و کره جنوبی شرایط را خطرناک می کند. اوبایدن را در واکنش به سخنانش "تغییر رژیم در کره شمالی" را "پیرمردی بدون آینده" خواند. در همان زمان، وزارت اتحاد کره جنوبی اظهارات کیم یو جونگ را محکوم کرد و آنها را "بی ادبانه"، "دور از تصور" و بر اساس ناامیدی از افزایش بازدارندگی هسته ای سئول و واشنگتن خواند. این آژانس هشدار داد که اگر پیونگ یانگ به مسیر اشتباه ادامه دهد، با واکنش شدیدتر و شدیدتری مواجه خواهد شد.
کیم یو جونگ خواهر رهبر کره شمالی و عضو علی البدل کمیته مرکزی قدرتمند «حزب کارگر» حاکم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.04.2023
خواهر رهبر کره شمالی بایدن را پیرمرد بدون آینده خطاب کرد
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала