کی یف در مورد شرایط جبهه اوکراین به ناتو گزارش داد

Главнокомандующий Вооруженных Сил Украины Валерий Залужный
Главнокомандующий Вооруженных Сил Украины Валерий Залужный - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.04.2023
اشتراک
فرمانده کل نیروهای اوکراینی گفت که در دیدار با کریستوفر کاولی، فرمانده نیروهای مسلح ناتو درباره وضعیت خط مقدم گفت‌وگو کرده و در مورد نیاز به ارائه مقادیر کافی تسلیحات و تجهیزات به کی یف بحث کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، "والری زالوژنی" در کانال تلگرامی خود نوشت:" نشستی با فرمانده عالی نیروهای مسلح ناتو در اروپا و فرمانده نیروهای مسلح آمریکا در اروپا ژنرال کریستوفر کاولی برگزار کردم. وی به تفصیل از وضعیت عملیاتی در کل خط مقدم گفت. او سناریوها، تهدیدها و پیش نیازهای احتمالی اقدامات آینده ما را تشریح کرد. ما هدف خود را تعیین می کنیم، به گونه ای آماده شویم که وظایف خاصی را تا حد امکان تکمیل کنیم".
به گفته وی، کی یف نیاز به تامین به موقع و کافی مهمات و تجهیزات دارد.
زالوژنی اضافه کرد:" درباره آمادگی مدافعانمان هم بحث کردیم. ما توافق کردیم که به گفت وگو و تلاش برای تقویت توان دفاعی اوکراین ادامه دهیم".
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات غربی به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نکرده و تنها تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала