کوبا، آمریکا و ناتو را مقصر جنگ اوکراین می‌داند

© Пресс-служба МИД РФ /  مراجعه به بانک تصاویر Встреча главы МИД РФ С. Лаврова и председателя Госсовета Кубы Э. Ласо Эрнандеса
Встреча главы МИД РФ С. Лаврова и председателя Госсовета Кубы Э. Ласо Эрнандеса - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.04.2023
اشتراک
"استبان لازو هرناندز" رئیس مجمع ملی خلق کوبا (پارلمان کوبا) به هیات عالی رتبه پارلمانی روسیه در هاوانا گفت که آمریکا و گسترش ناتو عامل و مقصر جنگ در اوکراین است.
به گزارش اسپوتنیک، قانونگذار ارشد کوبایی در هاوانا با رئیس مجلس دومای دولتی روسیه دیدار و درباره مواضع آمریکا در قبال جنگ اوکراین رایزنی کرد.منابع رسانه‌ای از هاوانا پایتخت کوبا گزارش دادند که "ویاچسلاو وولودین" رئیس مجلس دومای دولتی روسیه در سفر به پایتخت کوبا با "استبان لازو هرناندز" رئیس پارلمان کوبا دیدار کرد.
رئیس پارلمان کوبا در این دیدار آمریکا را مسئول دمیدن بر شعله‌های جنگ در اوکراین کرد و افزود، آمریکا در تلاش برای مقصر شناختن روسیه است.این قانونگذار ارشد کوبایی گفت:
"ما به نمایندگی از پارلمان کوبا شدیدترین محکومیت تحریم‌های یکجانبه اعمال شده علیه روسیه را تکرار می‌کنیم. ما با سیاست منزوی ساختن روسیه از طریق یک کارزار رسانه‌ای قدرتمند با هدف تحریک نفرت علیه روسیه مخالف هستیم".
رئیس پارلمان کوبا ادامه داد: آمریکایی‌ها به دنبال مقصر شناختن روسیه برای تشدید درگیری هستند. ما به خوبی می‌دانیم که دولت ایالات متحده، مقصر واقعی این مشکل، چگونه عمل می‌کند".او همچنین سیاست گسترش ناتو و نزدیک‌تر شدن ناتو به مرزهای روسیه را محکوم کرد.
اظهارات این مقام ارشد هاوانا در رد مواضع واشنگتن و حمایت از مسکو در شرایطی مطرح شده که روابط کوبا و روسیه طی دهه‌های اخیر گسترش یافته است. وجه مشترک کنونی دو کشور، تحریم‌های آمریکا علیه کوبا و روسیه است.سفر هیات عالی رتبه پارلمانی روسیه به کوبا در ادامه دید و بازدیدهای مقامات مسکو و هاوانا از پایتخت‌های دو کشور است. چندی قبل، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه به کوبا سفرکرد و با مقامات این کشور دیدار داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала