کنفرانس جهان چند قطبی، سرمایه ایی برای حفظ حاکمیت برابر کشورهاست

© Sputnik / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.04.2023
اشتراک
وزارت خارجه روسیه : کنفرانس جهانی چندقطبی که روز شنبه به صورت آنلاین برگزار می شود، کمک فکری قابل توجهی به دفاع از برابری حاکمیتی همه دولت ها و حقوق مردم برای تعیین آینده کشورخود، بدون دخالت خارجی ها خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، همانطور که در پیامی که روز جمعه از سوی وزارت خارجه روسیه منتشر شد، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در جمع برگزارکنندگان و شرکت کنندگان این ماراتن، با خوشامدگویی کوتاه سخنرانی را شروع خواهد کرد. وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد که این ابتکار که با مشارکت جنبش بین المللی روسوفیل ها (MDR) اجرا می شود که با واکنش گسترده ای در سراسر جهان مواجه شده است . وزارت خارجه روسیه افزود: "بیش از 100 کارشناس از بیش از 60 کشور شرکت خود را در این ماراتن تایید کرده اند".
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه، در جمع برگزارکنندگان و شرکت کنندگان ماراتن با یک خوشامدگویی کوتاه سخنرانی خود را آغازخواهد کرد. "ما به پوشش جهانی شرکت‌کنندگان و طیف وسیع نیروهایی که آنها نمایندگی می‌کنند توجه می‌کنیم. همه آنها با درک مشترکی از لزوم پیروی از اصول اساسی منشور سازمان ملل متحد، نه در کلام، بلکه در عمل متحد هستند. این نشست کمک فکری قابل توجهی به دفاع از برابری حاکمیتی همه دولت ها و حق مردم برای تعیین آینده خود، بدون دخالت خارجی، بدون دیکته و باج خواهی در برابرمسیر جنگ افروزی و هژمونی که کشورهای غربی اتخاذ کرده اند خواهد بود".
در وزارت خارجه به این مورد نیز اشاره شد که با ایجاد چنین کنفرانس هایی بارامکان شنیده شدن صدای سیاستمداران، شخصیت های عمومی، روزنامه نگاران، نمایندگان محافل دانشگاهی و فرهنگی از سراسر جهان را خواهد داد که از چندقطبی بودن جهان حمایت می کنند و باعث ساخت روابط بین دولتی عادلانه تر و دموکراتیک تر خواهند بود.
وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.04.2023
روسیه کشوری است که جهان تک قطبی را به چالش کشیده است
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала