کارشناس چینی: آمریکا با تحریم روسیه لطمات عظیمی به اقتصاد تک قطبی وارد کرد

کارشناس چینی: آمریکا با تحریم روسیه لطمات عظیمی به اقتصاد تک قطبی وارد کرد

کارشناس چینی: آمریکا با تحریم روسیه لطمات عظیمی به اقتصاد تک قطبی وارد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.04.2023
اشتراک
واشنگتن با تحریم مسکو و تبدیل دلار به سلاح ، ضربه بزرگی به نظم اقتصادی تک قطبی وارد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ژانگ ویوی، استاد روابط بین‌الملل در دانشگاه فودان در شانگهای، این عقیده امروز شنبه را در کنفرانس آنلاین جهانی درباره دنیای چندقطبی مطرح کرد
این کارشناس چینی تاکید کرد: تسلیحاتی شدن دلار آمریکا و تحریم‌های [تحمیل شده از سوی واشنگتن] علیه روسیه اکنون تنها منجر به ممانعت کشورهای غیرغربی از استفاده از دلار در تجارت بین‌المللی شده است. به گفته وی، اقدامات واشنگتن به نتیجه معکوس منجر شد و "ضربه عظیمی به نظم اقتصادی تک قطبی موجود" وارد کرد.
وی یادآور شد که طی سال گذشته 70 درصد تجارت بین فدراسیون روسیه و چین به ارزهای ملی انجام شده است. این تحلیلگر افزود، بازیگران بزرگی مانند هند، برزیل، ایران، ترکیه و اندونزی شروع به معامله با ارزهای ملی کردند. وی ادامه داد: ما شاهد ظهور روزافزون کشورهای بیشتری هستیم، می‌توان انتظار داشت که ارزش‌های مشترک غربی که به‌طور یکجانبه تعریف شده‌اند، به تدریج با برخی ارزش‌های مشترک کل جامعه بین‌الملل مانند صلح، انسانیت، توسعه، همبستگی مالی و جامعه جهانی بشری جایگزین شوند ".
مجمع عمومی سازمان ملل متحد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.04.2023
سفیر روسیه در آمریکا: سفر لاوروف به نیویورک موفقیت آمیز بود
لی سیگوانگ، مدیر مرکز بین المللی تحقیقات ارتباطات در دانشگاه تسینگهوا با این ارزیابی موافق است. وی خاطرنشان کرد: بعید است غرب با انجام "غربی‌سازی ارزش‌ها در مقیاس بزرگ در سراسر جهان" موفق شود هژمونی سیاسی و ایدئولوژیک خود را حفظ کند. او در پایان گفت: "ایده‌ها و نگرش‌های مدرن غربی و همچنین نئولیبرالیسم دیگر در حال رشد نیستند.
امروز 29 آوریل، کنفرانس جهانی چندقطبی به صورت آنلاین برگزار می شود. این ابتکار که با مشارکت جنبش بین المللی روسوفیل ها (MDR) اجرا شد، با استقبال گسترده ای در سراسر جهان مواجه شد. بیش از 100 کارشناس از بیش از 60 کشور جهان حضور خود را درآن تایید کرده اند. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در جمع برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان این کنفرانس سخنرانی کرد.
این رویداد بار دیگر صدای سیاستمداران، شخصیت‌های عمومی، روزنامه‌نگاران، نمایندگان محافل دانشگاهی و فرهنگی را از سراسر جهان طنین انداز خواهد کرد که از چندقطبی‌گرایی و ایجاد روابط بین‌دولتی عادلانه‌تر و دموکراتیک‌تر حمایت می‌کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала