کارشناس: اظهارات بایدن پیرامون تغییر رژیم در کره شمالی، سیاست سنتی آمریکا است

© AP Photo / Andrew HarnikВыступление президента Джо Байдена о банковской системе в Белом доме
Выступление президента Джо Байдена о банковской системе в Белом доме - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.04.2023
اشتراک
موسیاکوف، تهدیدهای بایدن در مورد تغییر رژیم در کره شمالی را یک سیاست سنتی آمریکا خواند.
دیمیتری موسیاکوف، رئیس مرکز آسیای جنوب شرقی، استرالیا و اقیانوسیه در مؤسسه شرق شناسی، روز شنبه به اسپوتنیک گفت: تهدیدهای جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر "تغییر رژیم" کره شمالی در صورت تلاش برای حمله هسته ای به ایالات متحده یا متحدانش، یک سیاست سنتی آمریکا است، توسعه قدرت نظامی کره شمالی همانند "استخوانی در گلوی" واشنگتن و سئول است.
پیشتر، بایدن پس از گفتگو در واشنگتن با یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی، تهدید کرد که در صورت تلاش برای حمله هسته ای به ایالات متحده یا متحدانش، "رژیم" کره شمالی را تغییر خواهد داد.
دیمیتری موسیاکوف افزود: در مورد تغییر رژیم، هیچ چیز جدیدی در اینجا وجود ندارد. رؤسای جمهور مختلف ایالات متحده قبلاً بارها کره شمالی را تهدید کرده اند، مانورهایی انجام داده اند، در ساحل فرود آمده اند و همه اینها هیچ اثری نداشته است. این یک سیاست سنتی آمریکا با هدف نابودی و سرکوب رژیم کره شمالی است.
وی تاکید کرد که آمریکا از توسعه کره شمالی "آزرده" است.
دیمیتری موسیاکوف ادامه داد: کشور در حال تقویت مؤلفه نظامی خود است: آنها قرار است یک ماهواره پرتاب کنند، موشک های هدایت شونده آنها قدرتمندتر می شوند. این یک استخوان در گلوی آمریکا و کره جنوبی است.
در مقابل، معاون کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی و خواهر کیم جونگ اون رهبر این کشور، کیم یو جونگ، در اظهار نظر درباره سخنان بایدن در مورد "تغییر رژیم" گفت که آنها را می توان با اظهارات بی معنی یک پیرمرد، پیرمردی بدون آینده اشتباه گرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала