وزارت خارجه روسیه: به تهاجم به مدرسه سفارت در ورشو پاسخ سختی خواهیم داد

© Sputnik / Alexey VitvitskyЗдание школы по адресу Келецкая дом 45 в Варшаве
Здание школы по адресу Келецкая дом 45 в Варшаве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.04.2023
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه خبر داد که روسیه پس از حمله مقامات ورشو به مدرسه سفارت به لهستان پاسخ سختی خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک و به نقل از وب سایت وزارت امور خارجه روسیه، مسکو به تهاجم مقامات لهستانی به محوطه مدرسه سفارت روسیه در ورشو پاسخ سختی خواهد داد.
در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: چنین اقدام گستاخانه‌ای از سوی ورشو که از چارچوب ارتباطات متمدن بین‌دولتی فراتر می‌رود، بدون واکنش و پیامدهای خشن ما برای مقامات لهستان و منافع لهستان در روسیه نخواهد بود. این باید توسط آغاز کنندگان چنین اقدامات جنجالی و تحریک آمیزی درک شود.
همانطور که در این وزارتخانه تاکید شد، این اقدامات خصمانه مقامات لهستانی ناقض کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک 1961 است.
وزارت امور خارجه روسیه افزود: این تجاوز دیگری به اموال دیپلماتیک روسیه در لهستان است.
کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک یکی از معاهدات بین المللی کلیدی در زمینه حقوق دیپلماتیک است. این سند انواع و وظایف نمایندگی‌های دیپلماتیک، روش انتصاب رئیس یک مأموریت دیپلماتیک، طبقات رؤسای چنین نمایندگی‌هایی را تنظیم می‌کند و مفهوم مصونیت دیپلماتیک را آشکار می‌کند.
صبح امروز نمایندگان شهرداری ورشو با همراهی پلیس وارد محوطه مدرسه سفارت روسیه شدند و به داخل ساختمان نفوذ کردند. به گفته مشاور و فرستاده سفارت آندری اورداش، آنها در اطراف محل قدم می زنند و ملک را توصیف می کنند. به کارکنان مؤسسه آموزشی تا ساعت 19 فرصت داده شد تا محوطه را ترک کنند.
رئیس هیئت دیپلماتیک روسیه، سرگی آندریف، گفت که مدرسه در چنین شرایطی نمی تواند کار کند، بلکه مکان دیگری برای آن پیدا خواهد شد، " اتمام عادی سال تحصیلی و گذراندن امتحانات تضمین خواهد شد."
در اوایل ماه مارس سال گذشته، لهستان از آغاز روند تصرف اموال روسیه در ورشو خبر داد. سپس وزارت امور خارجه از مقامات دولتی درخواست کرد با پیشنهاد "برای شروع مراحل اجرایی در مورد دو ملک غیرمنقول که برای مقاصد دیپلماتیک و کنسولی استفاده نمی شوند و به طور غیرقانونی در مالکیت روسیه هستند." منظور این دو ساختمان بود: ساختمان خیابان کیلتسکا 45، جایی که مدرسه در آن قرار دارد، و ساختمان خیابان سوبیسکی، 100، جایی که دیپلمات های روسی در آن زندگی می کردند، بود، اما اکنون ساختمان مسکونی نیست و نیاز به تعمیر دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала