رئیسی: حضور آمریکایی‌ها در منطقه را مضر می‌دانیم

© POOL /  مراجعه به بانک تصاویر رئیس جمهور ایران در نشست سران سازمان همکاری شانگهای
رئیس جمهور ایران در نشست سران سازمان همکاری شانگهای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.04.2023
اشتراک
رئیس جمهور ایران بیان کرد که به همان میزان که انجام مذاکرات میان کشورهای منطقه را مفید می دانیم، حضور آمریکایی ها در منطقه را مضر می دانیم.
به گزارش اسپوتنیک، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران روز شنبه پس از مذاکرات خصوصی با عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق، در نشست مطبوعاتی مشترک ضمن خوشامدگویی به وی و هیات همراه اظهار داشت: مذاکرات خوبی بین ما انجام شد که در حوزه‌های مختلف بحث‌هایی انجام شده است.
رئیس جمهور ایران با اشاره به حضور نیرو‌های آمریکایی در منطقه بیان کرد: به همان میزان که انجام مذاکرات بین کشور‌های منطقه را مفید می‌دانیم، حضور‌های نیرو‌های خارجی در منطقه را مفید نمی‌دانیم و حضور آمریکایی‌ها را مخل امنیت منطقه تلقی می‌کنیم.
رئیس جمهور ایران تاکید کرد: ارتباطات ایران با عراق و کشور‌های منطقه با نگاه به منافع مشترک است، ولی آمریکا به منافع خود می‌اندیشد.
سید ابراهیم رئیسی اظهار داشت: روابط خوبی که امروز بین ایران و عراق برقرار است، فقط همکاری‌های دوجانبه نیست بلکه به همکاری‌های منطقه‌ای و بین المللی خواهد انجامید.
رئیس جمهور ایران افزود: روابط دو کشور در حوزه مسائل زیرساختی، آب و برق و گاز و انرژی ادامه دارد به شکلی که بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود، تبادلات بین دو دولت صورت گیرد تا نیاز‌ها مرتفع شود.
سید ابراهیم رئیسی با اشاره با امضای تفاهم نامه امنیتی ایران و عراق که سال گذشته به امضا رسید، امنیت عراق را برای ایران مهم دانست و گفت: تفاهم نامه امنیتی بین دو کشور برقرار شده است که به امنیت منطقه کمک خواهد کرد؛ کوچکترین ناامنی در عراق ناامنی در ایران محسوب می‌شود و امنیت عراق برای ایران مهم است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала