شویگو: هدف برنامه های امریکا در اوکراین، ساخت اجزای سلاح بیولوژیکی است

© Sputnik / Ministry of defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر وزیر دفاع روسیه
 وزیر دفاع روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.04.2023
اشتراک
سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، با اشاره به اینکه فعالیت های ایالات متحده برای انتقال خطرناک ترین تحقیقات به کشورهای ثالث ادامه دارد، اعلام کرد: برنامه های نظامی-بیولوژیکی اجرا شده توسط پنتاگون در اوکراین با هدف ساخت اجزای سلاح های بیولوژیکی اجرا می شود.
به گزارش اسپوتنیک، شویگو امروز جمعه در نشست وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در دهلی نو گفت: در نمونه اوکراین، ما هدف دوگانه این برنامه ها و تمرکز واقعی آنها بر توسعه اجزای سلاح های بیولوژیکی را می بینیم که نقض مستقیم کنوانسیون منع سلاح های بیولوژیکی و سمی است".
به گفته وی، فعالیت نظامی-بیولوژیکی ایالات متحده نگرانی خاصی را بر می انگیزد. شویگو گفت: "ما بارها نگرانی‌های خود را به اطلاع جامعه جهانی رسانده‌ و خاطرنشان کرده‌ایم که اجرای برنامه‌های بیولوژیکی نظامی پنتاگون در قلمرو ملی و فراتر از آن خطری جدی برای سایر کشورها و کل مناطق به همراه دارد."
سرگئی شویگو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.04.2023
نکات اصلی در بیانیه وزیر دفاع روسیه در نشست سازمان همکاری شانگهای
وی در عین حال خاطرنشان کرد: انتقال خطرناک ترین تحقیقات به کشورهای ثالث، بخشی از استراتژی ایالات متحده در زمینه ایمنی بیولوژیکی است. وزیر دفاع روسیه گفت: "همه این فعالیت ها از جمله به دلیل واکنش مبهم برخی کشورها به دلیل ترس از رویارویی با مقامات آمریکایی ادامه دارد ".
وی خاطرنشان کرد که با توجه به این شرایط، کارشناسان روسیه به نظارت دقیق بر برنامه های واشنگتن و به اشتراک گذاری اطلاعات در مورد تهدیدات بیولوژیکی ناشی از آن ادامه خواهند داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала