ایران در چهاردهمین همایش روسیه - جهان اسلام شرکت می‌کند

© Sputnik / Constantine ChalabovГосударственный историко-архитектурный и художественный музей-заповедник "Казанский Кремль" в Казани
Государственный историко-архитектурный и художественный музей-заповедник Казанский Кремль в Казани - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.04.2023
اشتراک
هیئت‌های ترکیه، ایران و امارات در همایش روسیه - جهان اسلام در کازان شرکت می‌کنند.
به گزارش اسپوتنیک و به نقل از کمیته سازماندهی نشست بین المللی اقتصادی "روسیه-جهان اسلام: اجلاس کازان"، هیئت های ترکیه، ایران، مصر، قطر و امارات متحده عربی در این نشست شرکت خواهند کرد.
نشست بین المللی اقتصادی "روسیه-جهان اسلام: اجلاس کازان" در تاریخ 18 تا 19 می 2023 برای چهاردهمین بار در شهر کازان برگزار می شود. از سال 2023، این نشست وضعیت فدرال دریافت کرده است.
مارات خوسنولین، معاون نخست وزیر فدراسیون روسیه جلسه کمیته سازماندهی این نشست را با حضور رستم مینیخانوف رئیس تاتارستان، آنتون کوبیاکوف مشاور رئیس جمهور و ایگور لویتین دستیار رئیس جمهور برگزار کرد.
در بیانیه کمیته برگزاری این نشست آمده است: انتظار می‌رود این نشست با حضور هیئت‌هایی از آسیا، خاورمیانه، از جمله ترکیه، اندونزی، مالزی، ایران، مصر، قطر، امارات متحده عربی، ازبکستان، آذربایجان، تاجیکستان و غیره برگزار شود.
همانطور که کوبیاکوف تصریح کرد، بیش از دو هزار و پانصد شرکت کننده برای شرکت در این نشست ثبت نام کرده اند. در چارچوب برنامه کاری، قرار است 75 قرارداد به امضا برسد.
به گفته کوبیاکوف، از 15 می تا 23 می، یک دفتر کنسولی در فرودگاه بین المللی کازان برای ارائه پشتیبانی و مشاوره به شرکت کنندگان سازماندهی می شود. به طور کلی، مقدمات این مجمع طبق معمول در حال انجام است.
خوسنولین خاطرنشان کرد: روسیه همواره روابط صادقانه و محترمانه با کشورهای جهان اسلام را حفظ کرده و خواهد کرد.
خوسنولین افزود: امروز ما برای تشکیل جهانی چند قطبی، عادلانه و دموکراتیک در کنار هم ایستاده ایم. تقویت بیشتر این روابط اولویت اصلی ماست. برنامه تجاری اجلاس کازان باید در همه زمینه ها بازده عملی خوبی داشته باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала