اردوغان برای میانجیگری در سودان اعلام آمادگی کرد

© Sputnik / Sergei Bobylev  /  مراجعه به بانک تصاویر Президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган на заседании Саммита Шанхайской организации сотрудничества
Президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган на заседании Саммита Шанхайской организации сотрудничества - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.04.2023
اشتراک
اردوغان به دبیرکل سازمان ملل آنتونیو گوترش،آمادگی ترکیه را برای میانجیگری در سودان اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس‌جمهور ترکیه به دبیرکل سازمان ملل متحد گفته است که او آماده است تا برای میانجی‌گری در سودان با سازمان ملل مشارکت کند. دفترریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد: طی گفت‌وگوهای تلفنی، اردوغان خاطرنشان کرد که ترکیه به‌عنوان کشوری که می‌تواند با هر دو طرف درگیری در سودان گفت‌وگو کند، همیشه آماده همکاری با سازمان ملل و پذیرش مذاکرات برای حل این وضعیت است.
از 15 آوریل، نبرد در سودان بین نیروهای واکنش سریع به فرماندهی محمد حمدان داگلو و ارتش عادی در جریان است. نیروهای متخاصم در سودان در حال تبادل اظهارات متناقض در مورد موفقیت های نظامی و کنترل تاسیسات هستند و جنگ اطلاعاتی گسترده ای را در رسانه ها و شبکه های اجتماعی راه اندازی می کنند.
به گفته وزیر بهداشت سودان، شمار قربانیان درگیری‌ها در سودان به 600 نفر رسیده است. نیما سعید عابد، نماینده سازمان بهداشت جهانی در سودان، روز سه‌شنبه در یک نشست هفتگی سازمان ملل در ژنو گفت که 459 نفر در این درگیری جان خود را از دست داده‌اند و 4072 نفر مجروح شده‌اند. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، در نشست شورای امنیت، از طرفین در سودان خواست فوراً خصومت ها را متوقف کنند و دراین خصوص فولکر پرتس، نماینده ویژه دبیرکل این سازمان در سودان، گفت که هنوز نشانه‌های واضحی از آمادگی هیچ یک از طرف‌های درگیر در سودان برای مذاکره وجود ندارد.
کودتای نظامی در سودان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.04.2023
موافقت طرفین درگیر در سودان برای تمدید 72 ساعته آتش بس
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала