مراد قاسم سردبیر اسپوتنیک لیتوانی از زندان لتونی با قرار وثیقه آزاد شد

© Sputnik / Nina ZotinaШеф-редактор Sputnik Литва Марат Касем. Архивное фото
Шеф-редактор Sputnik Литва Марат Касем. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2023
اشتراک
مراد قاسم سردبیر اسپوتنیک لیتوانی با تعهد به عدم خروج از زندان لتونی آزاد شد.
آژانس اسپوتنیک کشورهای شوروی سابق اعلام کرد که مراد قاسم سردبیر خبرگزاری اسپوتنیک در لیتوانی با وثیقه و تعهد به عدم خروج از زندان لتونی آزاد شده است.
یک کانال تلگرامی محلی خبر داده که مراد قاسم با وثیقه و با تعهد برای عدم خروج و تحت نظارت پلیس از زندان آزاد شده است. وی تا زمان دادگاه خود با وثیقه و نظارت پلیس از زندان آزاد خواهد بود.
مراد قاسم شهروند لیتوانی می باشد و چند سالی است که در مسکو زندگی و در هلدینگ رسانه ای "روسیه امروز" که اسپوتنیک لیتوانی نیز زیر مجموعه آن می باشد، کار می کند. در تاریخ 30 دسامبر سال گذشته وی به دلایل خانوادگی به لتونی رفت که بعد از آن دستگیر شد. در تاریخ 5 ژانویه دادگاه ریژسکی دستور ادامه بازداشت وی را صادر نمود و در اواسط آن ماه دادخواهی وی را رد کرد.
در وزارت خارجه روسیه دستگیری قاسم را تلافی رژیم های دیکتاتور از پایبندی به اصول خبرنگاری و ترور بر علیه تفاوت دیدگاه نامیدند. به گفته دمیتری کسلیوف مدیر کل هلدینگ خبری "روسیه امروز" تمامی اتفاقاتی که در شرایط "هرج و مرج اروپایی" رخ می دهد، زمانی که می توانند افراد را بابت فعالیت خبرنگاری حرفه ای دستگیر کنند،بابت موضع وی و اخباری که وی منتقل می کند.
شورای حقوق بشر تحت ریاست جمهوری روسیه و تاتیانا ماسکالکووا آمبودزمان من مراجعه به کمیسار عالی سازمان ملل متحد در زمینه حقوق بشر، نماینده سازمان امنیت و همکاری اروپا در زمینه آزادی رسانه ها و کمیسار شورای اروپا در زمینه حقوق بشر، از ایشان خواستند تا در این شرایط دخالت نمایند.
Шеф-редактор Sputnik Литва Марат Касем. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.03.2023
آزادی مارات کاسم؛ سردبیر "اسپوتنیک لیتوانی" که بیش از دو ماه در زندان است
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала