مسکو فنلاند را به دلیل توقیف املاک خود، به اقدامات تلافی جویانه تهدید کرد

© Sputnik / Nataliya Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه روسیه
وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.04.2023
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، وضعیت آپارتمان ها در فنلاند که توسط مرکز علم و فرهنگ روسیه استفاده می شد حل نشده، هلسینکی هیچ توضیحی نداده است، در صورت رد توافق، مسکو اقدامات تلافی جویانه انجام می دهد.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، بزرگترین روزنامه فنلاند Helsingin Sanomat از توقیف هفت آپارتمان در مرکز هلسینکی خبر داده بود که سه مورد از آنها در ساختمانی درست روبروی مرکز علوم و فرهنگ روسیه قرار دارند. مساحت آپارتمان ها از 36 تا 175 متر مربع متغیر است که مبلغ کل آنها 1.4 میلیون یورو برآورد شده است.
همانطور که در وزارت امور خارجه روسیه اشاره شد، در اواسط ماه آوریل، مرکز علوم و فرهنگ این کشور در فنلاند اخطاریه هایی از ضابطان اجرائی فنلاند در مورد اعمال ممنوعیت موقت (حداکثر تا سه هفته) در مورد هرگونه استفاده از املاک و مستغلات این مرکز دریافت کرد.
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد:" طرف فنلاندی اقدامات خود را با هدف بررسی این موضوع که آیا این دارایی ها مطابق با تصمیمات تحریم اتحادیه اروپا در معرض توقیف هستند یا خیر، توجیه کرد. سفارت روسیه در هلسینکی یادداشتی را برای همکاران فنلاندی ارسال و در آن ضمن تاکید بر تعلق این دارایی های به روسیه خواستار توضیح این موضوع شد که تصمیم ضابطان چگونه با هنجارهای حقوقی بین‌المللی مرتبط است. پس از آن، ممنوعیت استفاده از این مستغلات لغو شد. بر اساس اطلاعات موجود در حال حاضر هیچ دلیلی برای بازداشت این ملک وجود ندارد."

وزارت خارجه روسیه با ابراز تعجب از اینکه ضابطان فنلاندی زمان زیادی را صرف بررسی اطلاعات در مورد مالک قطعه زمین و ساختمان مرکز علم و فرهنگ روسیه کردند، افزود:" در عین حال، وضعیت اطراف آپارتمان های مورد استفاده این مرکز همچنان نابسامان است. هنوز هیچ توضیحی از سوی مقامات فنلاند در مورد این موضوع دریافت نشده است".

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد:" در صورت تمایل، می توانید تنها در چند دقیقه با درخواست آنلاین مربوطه به ثبت ملی املاک و مستغلات، این موضوع را تأیید کنید، به عنوان مثال، روزنامه نگاران فنلاندی در اولین روز پس از اعلام محدودیت در استفاده از املاک و مستغلات مرکز علمی روسیه، این کار را انجام دادند".
این وزارتخانه گفت که آنها اقدامات سرویس ضابط را "یکی دیگر از حملات ضد روسی توسط مقامات فنلاند" می دانند. وزارت خارجه روسیه هشدار داد: "در صورت امتناع از حل و فصل وضعیت فعلی، طرف روسی مجبور به اقدامات تلافی جویانه خواهد شد".
فنلاند برای جنگ با روسیه آماده می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.04.2023
در فنلاند زمین و ساختمان مرکز علمی و فرهنگی روسیه را پلمب کردند
روابط عمومی دادگستری فنلاند گزارش داد که در مجموع حدود 1710 متهم تحت تحریم اتحادیه اروپا در ارتباط با عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین هستند که دارایی های آنها به ارزش حدود 244 میلیون یورو توقیف شده است. تا امروز حدود 30 درخواست تجدیدنظر تشکیل شده و محاکمه ها آغاز شده است.
ولادیمیر پوتین روز سه شنبه فرمانی را در مورد اقدامات تلافی جویانه علیه توقیف دارایی های روسیه در خارج از کشور امضا کرد. طبق این سند، در صورت محرومیت یا محدودیت حقوق مالکیت روسیه در خارج از کشور، اقدامات تلافی جویانه برای دارایی های مرتبط با کشورهای غیردوست و واقع در خاک روسیه به کار گرفته می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала