در چین نشانه افول قدرت آمریکا در جهان را دیدند

© AP Photo / J. David Akeدر چین نشانه افول قدرت آمریکا در جهان را دیدند
در چین نشانه افول قدرت آمریکا در جهان را دیدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.04.2023
اشتراک
گلوبال تایمز، روزنامه دولتی چین می نویسد، قصد جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا برای نامزدی مجدد برای انتخابات سال آینده، نشان دهنده انحطاط سیاست آمریکا و افول قدرت ایالات متحده در جهان است.
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رهبر فعلی ایالات متحده روز سه شنبه رسما اعلام کرد که قصد دارد در انتخابات ریاست جمهوری آینده در سال 2024 شرکت کند.
این روزنامه می نویسد، تکرار احتمالی رقابت بایدن و دونالد ترامپ برای ریاست جمهوری در شرایط انتقادات جدی از هر دو سیاستمدار و ناتوانی آنها در رسیدگی به مشکلات پیش روی کشور، نشان می دهد که آمریکا در حال "زوال" و "عاری از نشاط" است.
لی هایدونگ، استاد دانشگاه روابط خارجی چین در پکن، گفت: "ادامه احتمالی رقابت بین بایدن و ترامپ نشان‌دهنده عدم انعطابف و انجماد سیاست آمریکا است. این روند نشان‌دهنده کاهش سریع قدرت آمریکا در مقیاس جهانی است."
پاندای یا یا در باغ وحش منفیس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.04.2023
بازگشت پاندا- سفیر دوستی از آمریکا به چین
به گفته این کارشناس، امروز آمریکا با مشکلات جدی داخلی و خارجی مواجه است و برای حل این مشکلات نیاز به چهره جدیدی است.
این نشریه خاطرنشان می کند که بایدن پس از روی کار آمدن وعده های زیادی درباره ترمیم روابط با متحدان و غلبه بر اختلافات سیاسی و فرهنگی گرفته تا بهبود اقتصاد را داد.
با این حال، با نزدیک شدن به پایان دوره حکومت او، شکاف در جامعه آمریکا عمیق تر می شود و متحدان فراآتلانتیکی پس از تلاش های مداوم واشنگتن برای قربانی کردن متحدان خود برای مهار چین، به دنبال "خود مختاری استراتژیک" هستند.
به گفته لی هایدونگ، سیاستمداران آمریکایی به موازات نزدیک شدن به انتخابات، صحبت درباره خطرات ناشی از چین را افزایش خواهند داد. او گفت: "انتخابات اغلب به یک مارپیچ خطرناک در اینباره تبدیل می‌شود که چه کسی در برابر چین سخت‌گیرتر است.
این کارشناس معتقد است که آمریکا باید به دنبال همکاری با چین برای رونق اقتصادی خود باشد، اما "سیاست مسموم ماقبل انتخاباتی" آن‌ها به "ایجاد دشمنان خیالی برای کسب رأی" خلاصه می‌شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала