وزارت دفاع روسیه: حملات تروریستی کی یف، تمدید قرارداد غلات را به خطر می اندازد

© Sputnik / Konstantin MihalchevskiyПамятник затопленным кораблям в Севастополе, Крым
Памятник затопленным кораблям в Севастополе, Крым - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.04.2023
اشتراک
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، اوکراین در 23 مارس و 24 آوریل، با نقض ضمانت‌های عدم استفاده از دالان آدامس، به پایگاه‌های ناوگان دریای سیاه در سواستوپل و زیرساخت‌های غیرنظامی کریمه حمله کرد، این گونه اقدامات تروریستی تمدید قرارداد غلات پس از 18 می را به خطر انداخت.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه یادآور شد که پس از حمله تروریستی اوکراین در اکتبر 2022 توسط قایق های بدون سرنشین علیه کشتی های ناوگان دریای سیاه و کشتی های غیرنظامی که در تامین امنیت کریدور غلات شرکت داشتند، روسیه اجرای توافقنامه صادرات محصولات کشاورزی را به حالت تعلیق درآورد.
این وزارتخانه تاکید کرد که تنها به لطف تضمین های ترکیه و تعهدات کتبی اوکراین مبنی بر عدم استفاده از کریدور بشردوستانه و بنادر اوکراین برای انجام خصومت علیه روسیه، این توافقنامه تمدید شد.
در این بیانیه آمده است:" تجزیه و تحلیل مسیر حرکت قایق های بدون سرنشین اوکراینی نشان داد که همه آنها از منطقه آبی بندر اودسا که برای اجرای طرح دریای سیاه به حرکت در آمده بودند. استقرار آنها در منطقه کریدور بشردوستانه انجام شد که همچنین در صادرات محصولات کشاورزی از بنادر اوکراین نقش دارد".
وزارت دفاع روسیه تاکید کرد:"استقرار آنها در منطقه کریدور بشردوستانه انجام شد که همچنین در صادرات محصولات کشاورزی از بنادر اوکراین نقش دارد. اقدامات تروریستی رژیم کی یف، تمدید بعدی قرارداد غلات پس از 18 می 2023 را به خطر می اندازد".
پسکوف فیلترینگ لینکدین را قانونی دانست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.04.2023
مسکو: معامله غلات نمی تواند بدون تحقق شرایط آن ادامه یابد
قرارداد غلات که در 22 ژوئیه 2022 توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل امضا شد، شامل صادرات غلات، مواد غذایی و کود اوکراینی از طریق دریای سیاه از سه بندر از جمله اودسا است. هماهنگی تردد کشتی ها توسط مرکز هماهنگی مشترک در استانبول انجام می شود. از 18 مارس 2023، روسیه قرارداد را برای 60 روز تمدید کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала