لندن از تحویل گلوله های حاوی اورانیوم ضعیف شده به اوکراین خبر داد

© AFP 2023 / Stan HondaАмериканский военнослужащий считает снаряды с обедненным ураном на базе в Тикрите, Ирак, 2004 год
Американский военнослужащий считает снаряды с обедненным ураном на базе в Тикрите, Ирак, 2004 год - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.04.2023
اشتراک
معاون وزیر دفاع بریتانیا اعلام کرد، کشورش هزاران گلوله برای تانک های چلنجر 2 از جمله گلوله های حاوی اورانیوم ضعیف شده را به اوکراین ارسال کرده، اما نظارتی بر استفاده از آنها ندارد و هیچ تعهدی برای از بین بردن عواقب استفاده از آنها پس از پایان درگیری ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، "جیمز هیپی" معاون وزیر دفاع بریتانیا در پاسخ به سوالات "کنی ماکاسکیل" نماینده حزب آلبا اسکاتلند به صورت کتبی نوشت:" ما هزاران گلوله چلنجر 2 از جمله گلوله های زره ​​پوش با اورانیوم ضعیف شده را به اوکراین ارسال کرده ایم. به دلایل امنیتی عملیاتی، ما در مورد میزان استفاده از کیت های ارائه شده اظهار نظر نمی کنیم".
معاون وزیر دفاع بریتانیا در پاسخ به این سوال که این گلوله‌ها دقیقاً در کجا مورد استفاده قرار می‌گیرد، نوشت: "تانک‌های چلنجر 2 و مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده توسط انگلستان به اوکراین منتقل شده‌اند، اکنون طریقه و مکان مورد استفاده از آنها توسط نیروهای مسلح اوکراین کنترل می‌شود. وزارت دفاع بریتانیا بر مکان هایی که مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده توسط نیروهای مسلح اوکراین در این کشور استفاده می شود، نظارت نمی کند".
بکارگیری اورانیوم ضعیف شده در درگیری های نظامی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.03.2023
داده نمایی
بکارگیری اورانیوم ضعیف شده در درگیری های نظامی + داده نمایی
هیپی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا وزارت دفاع بریتانیا متعهد به پاکسازی مناطق مورد استفاده از گلوله های حاوی اورانیوم ضعیف شده پس از پایان درگیری است، گفت که انگلیس چنین تعهدی ندارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала