لاوروف: از دست دادن شانس احیای برجام بدلیل اقدامات اتحادیه اروپا و آمریکا اشتباه است

© Sputnik / Grigoriy Sisoyev /  مراجعه به بانک تصاویر Пресс-конференция министра иностранных дел РФ С. Лаврова
Пресс-конференция министра иностранных дел РФ С. Лаврова - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.04.2023
اشتراک
سرگئی لاوروف: از دست دادن شانس احیای برجام خطای بزرگی است.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر خارجه فدراسیون روسیه در کنفرانس مطبوعاتی خود در سازمان ملل متحد بعنوان رئیس شورای امنیت اعلام کرد که احتمال از دست رفتن شانس احیای برجام بدلیل اقدامات غرب خطای بزرگی است.
وی اظهار کرد: "ما معتقدیم که توافق در خصوص احیای آن مدتها است بدست آمده بود. و اینک به دلایلی کشورهای اروپایی اشتیاق خود را از دست داده اند، آمریکایی ها از طریق منابع مختلف بصورت ناشناس اعلام می کنند که لازم است که دنبال چیز دیگری گشت. به نظر من ین خطای بزرگی است که شانس احیای این معامله را از دست داد".
وی بر عادی سازی روابط بین کشورهای عربی و ایران تاکید کرد. این دیپلمات خاطرنشان کرد: "این روند بسیار خوبی است. ما اصولا خواهان این هستیم که در منطقه خلیج (فارس) مکانیزم هایی برای همکاری، شفافیت و تقویت اعتماد ایجاد گردند. در این مرحله احیای کامل این معامله نه به ایران، نه به ما و نه به چین بستگی ندارد. آنهایی که آنرا نابود کردند، می بایست زندگی را به آن برگردانند".
رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه تصریح کرد که سند هماهنگ شده پاسخگوی این مسئله می باشد. "تلاش ها برای اعمال خواسته های جدید که از ابتدا در متن وجود نداشتند... روند را با سختی روبرو کرده و همان رویکرد را منعکس می کنند - که یا با چانه زنی برتری یکطرفه بدست می آوری و یا با باج گیری آنرا به چنگ می آوری".
ایروانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.04.2023
ایروانی: خروج آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریمها، تهدید چندجانبه گرایی است
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала