رسانه ها از احتمال ارسال نیرو توسط آمریکا به بندر سودان خبر دادند

© AP Photo / Mindaugas Kulbisخوانندگان دیلی میل معتقدند روسیه با دیدن ارتش آمریکا از خنده خواهد مرد
خوانندگان دیلی میل معتقدند روسیه با دیدن ارتش آمریکا از خنده خواهد مرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.04.2023
اشتراک
سی‌بی‌اس نیوز به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که ایالات متحده در حال بررسی اعزام یک گروه نظامی به بندر سودان برای تخلیه ایمن آمریکایی‌هایی است که می‌خواهند سودان را ترک کنند.
به گزارش اسپوتنیک، مقامات آمریکایی به سی بی اس گفتند:" ایالات متحده در حال بررسی اعزام یک گروه نظامی به بندر سودان برای هماهنگی خروج شهروندان آمریکایی است که مایل به ترک سودان هستند".
این کانال تلویزیونی گزارش می دهد که این نیروها بخشی از تلاش پنتاگون برای ایجاد یک مسیر زمینی به طول بیش از 805 کیلومتر بین خارطوم و بندر سودان برای خروج چندین هزار آمریکایی باقی مانده در سودان خواهند بود. با این حال، تصمیم نهایی برای اعزام ارتش هنوز گرفته نشده است.
خاطرنشان می‌شود که ارتش آمریکا در حال پرتاب پهپادهای شناسایی در نزدیکی مسیر تخلیه برای شناسایی تهدیدات احتمالی است، اما جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید به این کانال گفت: "اکنون شرایط برای یک تلاش دیگر برای تخلیه افراد امن نیست".
این کانال می گوید یک کشتی تدارکاتی ایالات متحده به سمت دریای سرخ که در حال حاضر یک ناوشکن نیروی دریایی ایالات متحده در آنجا قرار دارد، در حرکت است.
درگیری ها در سودان از 15 آوریل بین نیروهای واکنش سریع به فرماندهی محمد حمدان داگلو و ارتش عادی در جریان است. نیروهای متخاصم در سودان در حال تبادل اظهارات متناقض در مورد موفقیت های نظامی و کنترل تاسیسات هستند و جنگ اطلاعاتی گسترده ای را در رسانه ها و شبکه های اجتماعی راه اندازی می کنند.
به گفته وزیر بهداشت سودان، شمار کشته شدگان درگیری ها در این کشور به 600 نفر رسیده است.نیما سعید عابد، نماینده سازمان بهداشت جهانی در سودان، روز سه شنبه در نشست هفتگی سازمان ملل در ژنو گفت که 459 نفر جان خود را از دست داده اند و 4072 نفر نیز مجروح شده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала