گوترش نامه ای را برای پوتین در مورد معامله غلات به لاوروف تحویل داد

лавров и гутереш
лавров и гутереш - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.04.2023
اشتراک
دبیرکل سازمان ملل متحد در دیدار با سرگئی لاوروف با مورد توجه قرار دادن نحوه اجرای معامله غلات برای روسیه، نامه ای را برای ولادیمیر پوتین درباره تمدید معامله غلات به وزیر امور خارجه روسیه تحویل داد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از سرویس مطبوعاتی سازمان ملل، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، در دیدار با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، به نگرانی‌های مسکو در مورد نحوه اجرای بخش روسی "توافق غلات" توجه کرد.
در بیانیه سازمان ملل آمده است:" دبیرکل سازمان ملل همچنین به نگرانی‌های ابراز شده از سوی روسیه در خصوص اجرای یادداشت تفاهم میان روسیه و دبیرخانه سازمان ملل متحد در مورد ارسال مواد غذایی و کودهای شیمیایی روسیه به بازارهای جهانی توجه کرد. وی گزارش مفصلی از پیشرفت هایی که در این زمینه حاصل شده است ارائه کرد و بر تعهد سازمان ملل برای ادامه کار بر روی موضوعات باقی مانده تاکید کرد".
وی همچنین نامه ای را برای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در خصوص موضوع کعاکلع غلات به وزیر امور خارجه روسیه تحویل داد.
در این دیدار همچنین دو طرف در مورد اوضاع اوکراین، افغانستان و سوریه نیز به بحث وتبادل نظر پرداختند.
در ادامه بیانیه سازمان ملل می آید:" گوترش و لاوروف در مورد جنگ در اوکراین و همچنین اوضاع افغانستان و سوریه گفتگو کردند".
قرارداد غلات که در 22 ژوئیه 2022 توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل امضا شد، شامل صادرات غلات، مواد غذایی و کود اوکراینی از طریق دریای سیاه از سه بندر از جمله اودسا است. هماهنگی تردد کشتی ها توسط مرکز هماهنگی مشترک در استانبول انجام می شود. از 18 مارس 2023، قرارداد به مدت 60 روز، تا 18 می تمدید شد.
لاوروف در روزهای 24 و 25 آوریل در نشست های شورای امنیت سازمان ملل که روسیه ریاست آن را در ماه آوریل بر عهده دارد، شرکت می کند. ورود هیئت روسی به نیویورک با مشکلاتی در صدور ویزای آمریکا همراه بود؛ نمایندگان رسانه های روسیه که قصد داشتند سفر لاوروف را پوشش دهند، در نهایت ویزا دریافت نکردند. در همان زمان، طرف آمریکایی به هیچ وجه توضیح نداد که چه چیزی باعث چنین تصمیمی شده است. در همین رابطه، وزیر خارجه روسیه گفت که ایالات متحده "سرد شد" و به خبرنگاران اطمینان داد که روسیه "این حادثه را فراموش نخواهد کرد و نخواهد بخشید".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала