کارشناس: آمریکا با عدم صدور ویزای خبرنگاران به دنبال تقسیم جهان به دو اردوگاه است

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر سرقت نشانگر ایستگاه قطار در روسیه توسط کارمند سفارت آمریکا
سرقت نشانگر ایستگاه قطار در روسیه توسط کارمند سفارت آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.04.2023
اشتراک
مفسر سیاسی ترک، در مورد عدم صدور روادید برای خبرنگاران روسی جهت پوشش خبری سفر هیئت روسیه برای شرکت در جلسه شورای امنیت سازمان ملل اظهار نظر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، " تونش آکوش" در این زمینه به اسپوتنیک گفت:" از همان آغاز بحران اوکراین، شاهد بودیم که چگونه مقامات ایالات متحده به طور مداوم و روشمند دست به تحریکات زده و در زمینه هایی مانند هنر، ورزش، روابط دیپلماتیک و ... دشمنی می کنند. در گذشته، حتی در شرایط خصومت، طرفین درگیری روابط و تماس های دیپلماتیک را قطع نمی کردند".
این کارشناس مسائل سیاسی افزود:" در چنین شرایط بحرانی، روزنامه نگاری و آزادی مطبوعات از اهمیت ویژه ای برخوردار است. امتناع از صدور روادید برای روزنامه نگاران روسی نمود آشکاری از عدم درک حداقلی از رویکرد متمدنانه است. من معتقدم که دولت آمریکا از این نوع اقدامات تحریک آمیز و خصمانه برای یک هدف بسیار خاص استفاده می کند. این هدف، تقسیم جهان به دو اردوگاه و ایجاد نظم جهانی حتی مخرب تر از آنچه در دوران جنگ سرد بود، می باشد. همه بازیگران عاقل و به ویژه نمایندگان سازمان های بین المللی باید به شدت نسبت به چنین اقداماتی اعتراض کنند".
لازم به ذکر است، ایالات متحده از صدور روادید برای گروه خبرنگاران روسی که قصد داشتند به همراه هیئت روسیه به ریاست لاوروف وزیر امور خارجه این کشور جهت پوشش خبری جاسه شورای امنیت سازمان ملل متحد به ریاست روسیه، سرباز زد. این اقدام آمریکا با واکنش های منفی بسیاری در روسیه و جهان همراه بوده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала