جزئیات موضوع دیدار آتی لاوروف و گوترش اعلام شد

© Sputnik / Сергей Пятаков /  مراجعه به بانک تصاویر وزير الخارجية الروسي سيرغي لافروف والأمين العام للأمم المتحدة أنطونيو غوتيريش
وزير الخارجية الروسي سيرغي لافروف والأمين العام للأمم المتحدة أنطونيو غوتيريش - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.04.2023
اشتراک
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت، سرگئی لاوروف، در دیدار با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، در مورد نیاز به اجرای برابر هر دو بخش از "توافق غلات" صحبت خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پیام وزیر خارجه روسیه در چارچوب معامله غلات چه خواهد بود، گفت:"ما در مورد این معامله بسیار صریح بوده ایم. این توافق از دو قسمت تشکیل شده و هر دو قسمت باید به طور مساوی اجرا شوند. این بخش اصلی پیام است".
زاخارووا اضافه کرد:" جزئیات زیادی وجود دارد که باید مورد بحث قرار گیرد. اما رویکرد اصلی بارها بیان شده است".
دیدار لاوروف و گوترش قرار است روز دوشنبه برگزار شود.
"معامله غلات" که در 22 ژوئیه 2022 توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل امضا شد، شامل صادرات غلات، مواد غذایی و کود اوکراینی از طریق دریای سیاه از سه بندر از جمله اودسا است. یک مرکز هماهنگ کننده مشترک در استانبول مسئولیت هماهنگی حرکت کشتی ها را بر عهده دارد. این معامله بخشی از یک توافق بسته است که از جمله موارد دیگر، رفع انسداد صادرات مواد غذایی و کودهای شیمیایی روسیه را نیز فراهم می کند، مسکو خاطرنشان کرد که این دقیقاً همان چیزی بود که اجرا نشده است. در عین حال، سازمان ملل تضمین هایی مبنی بر رفع محدودیت ها داشت. همانطور که دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده روسیه در سازمان ملل پیشتر گزارش داد، روسیه قرارداد غلات را در 18 مارس به مدت 60 روز تمدید کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала