گزارش و تحلیل

فیروزی پور بادی: استیضاح حق نمایندگان است

© Photo / IRNAمجلس شورای اسلامی ایران
مجلس شورای اسلامی ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.04.2023
اشتراک
تفسیر بیانات رهبری در خصوص وحدت سه قوه به معنای عدم استیضاح وزرا اشتباه است.
عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه انجام وظایف نظارتی مجلس منافاتی بر وحدت قوا ندارد، گفت: افزایش خودرو و گرانی لوازم خانگی نگرانی امروز مردم بوده و وزرای دولت باید نمایندگان را در خصوص این افزایش قیمت‌ها و سایر سوالات و ابهامات موجود قانع کنند اما اینکه خبرگزاری دولت برای رسیدن به هدف خود صحبت نمایندگان مجلس را تحریف کند نه حرفه ای است و نه اخلاقی.
به گزارش خبرنگار اسپوتنیک در تهران رحمت اله فیروزی پوربادی با اشاره به رفتار غیر حرفه ای خبرگزاری ایرنا و تحریف مصاحبه گفت: خبرنگار خبرگزاری ایرنا در خصوص وحدت میان قوا سوال کرد و بنده در پاسخ گفتم، امامین انقلاب همواره بر وحدت و همدلی میان سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه تأکید داشتند تا با همکاری و هم افزایی یک‌دیگر مشکلات کشور بر طرف شود.
نمایند مردم نطنز و بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوال خبرنگار خبرگزاری دولت در خصوص استیضاح وزیر صمت، افزود: در پاسخ به این سوال تأکید کردم بنده طرح استیضاح را امضا نکردم اما این امر حق نمایندگان مردم بوده و وزرا باید نسبت به عملکرد خود پاسخ گو بوده و با ارائه توضیحات نمایندگان را قانع کند. اما متاسفانه خبرنگار از قول بنده نوشته است که با استیضاح مخالف هستم! این امر خلاف رفتار حرفه ای بوده و رسالت خبرنگاری و خبرنویسی صداقت و راستی است. خبرنگار نباید سلیقه خودش را در مصاحبه‌ها اعمال کند؛ چرا که اینگونه رفتارها به خدشه دار شدن روابط دولت و مجلس منجر می‌شود.
پمپ بنزین در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2023
دولت و مجلس ایران هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارند
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: افزایش خودرو و گرانی لوازم خانگی نگرانی امروز مردم بوده و وزرا دولت باید نمایندگان را در خصوص این افزایش قیمت‌ها و سایر سوالات و ابهامات موجود قانع کنند.
عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: بحث اصلی بنده ضرورت اقناع سازی نمایندگان مجلس و مردم توسط وزرای دولت بوده و از طرفی تفسیر بیانات مقام معظم رهبری در خصوص وحدت سه قوه مبنی بر عدم استیضاح وزرای دولت اشتباه بوده و انجام وظایف نظارتی مجلس منافاتی بر وحدت قوا ندارد. اما انتقادات و سوالات نیز باید صادقانه و به دور از حُب و بغض و تخریب باشند.
محمدصالح جوکار ، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی نیز در رابطه با عملکرد دولت نسبت به اجرای قوانینی همچون قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار که موجب اشتغالزایی در سراسر کشور می شود، گفت: نمایندگان همواره تلاش می کنند در راستای رفع مشکلات و دغدغه ها به مسئولان اجرایی کشور کمک کنند و در این راستا تسهیل گیری داشته باشند.
نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تصویب قانون یاد شده بیانگر اهمیت دادن بهارستان به بهبود شرایط اقتصادی است، بیان کرد: این مهم در حالی است که می توان اذعان کرد اقداماتی صورت گرفته اما آنچنان که در مفاد قانون به تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار توجه شده، کارها پیشرفت جدی نداشته است.
نماینده ایران از احتمال خارج شدن قانون مهریه از دستورکار مجلس خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.04.2022
نماینده ایران از احتمال خارج شدن قانون مهریه از دستورکار مجلس خبر داد
وی ادامه داد: نباید از یاد برد تا زمانی که طرح شفافیت قوای سه گانه اجرایی نشود، مابقی قوانین نیز به کندی پیش می روند و به خوبی اجرایی نخواهند شد زیرا در این طرح جرم انگاری صورت گرفته و دستگاه ها را پاسخگو می کند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با یادآوری اینکه امروزه تعامل میان قوه مقننه و قوه مجریه وجود دارد و نمایندگان مطابق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب برای دولت، مانع تراشی نمی‌کنند، افزود: هر قوه ای دارای وظایف و چارچوب عملکردی است که باید آن را رعایت کند؛ به عنوان مثال مجلس وظیفه قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین را دارد.
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین به عنوان مثال وقتی موضوع بهبود وضعیت معیشتی مردم محور کار در کشور قرار دارد، دولت باید مفاد قانون را به درستی اجرایی کند، قوه قضائیه نیز مصون سازی کند تا رانت خواری صورت نگیرد و در نهایت مجلس نیز بر حسن اجرای قانون نظارت داشته باشد تا به نتیجه مطلوب دست یابیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала