واکنش نمایندگی روسیه در سازمان ملل درباره امتناع آمریکا از صدور روادید برای خبرنگاران

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر برگزاری نشست نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه با نماینده سازمان ملل در امور سوریه
برگزاری نشست نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه با نماینده سازمان ملل در امور سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.04.2023
اشتراک
نمایندگی روسیه در سازمان ملل اعلام کرد، این کشور انتظار دارد که ریاست سازمان ملل و ساختارهای بین المللی ذیربط اقدامات لازم را در رابطه با عدم صدور روادید آمریکا برای خبرنگاران روسی که قرار بود سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه را در سفر به نیویورک همراهی کنند، بردارند.
به گزارش اسپوتنیک، در پیام روز یکشنبه این نمایندگی آمده است:" امیدواریم که رهبری سازمان ملل و ساختارهای بین المللی ذیربط به این وضعیت توجه کرده و اقدامات لازم را علیه متخلفان انجام دهند".
نمایندگی روسیه در سازمان ملل در ادامه پیام خود می آورد:" در نقض دیگری از تعهدات خود بر اساس توافقنامه ارگان های مرکزی سازمان ملل، ایالات متحده از دادن روادید خبرنگاران روسی که قرار بود سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه را به نیویورک برای شرکت در رویدادهای مهم تحت ریاست روسیه بر شورای امنیت سازمان ملل همراهی کنند، خودداری کرد. در عین حال، تمام تشریفات و مهلت های مربوطه، از جمله در دسترس بودن اعتبار سازمان ملل، توسط نمایندگان رسانه های روسیه رعایت شد.
در این پیام خاطرنشان می شود، روسیه این اقدام را یکی دیگر از بی توجهی ایالات متحده به قوانین بین المللی می داند. هيأت دائمي روسیه در سازمان ملل تاكيد مي‌كند كه ممانعت از ورود روزنامه‌نگاران روسي به مراسم سازمان ملل متحد، بار ديگر نشان‌دهنده نگرش واقعي مقامات آمريكايي به آزادي بيان و دسترسي به اطلاعات است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала