نمایندگان فرانسوی خواستار اعلام سفیر چین به عنوان "عنصر نامطلوب" شدند

© Ekaterina Pokrovskyفرانسه
فرانسه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.04.2023
اشتراک
روزنامه موند می نویسد حدود 80 نماینده پارلمان اروپا در نامه ای از کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه خواستند تا لیو شایه سفیر چین در پاریس را به دلیل انکار حاکمیت کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق، عنصر نامطلوب اعلام کند.
به گزارش اسپوتنیک، پیشتر "لیو شایه" سفیر چین در فرانسه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی LCI گفته بود که کریمه در اصل روسی بوده و سپس خروشچف آن را به اوکراین داده است. سفیر چین در فرانسه ابراز عقیده کرد که آمریکایی ها علاقه ای به پایان دادن به درگیری در اوکراین ندارند. وی همچنین حاکمیت کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق را زیر سوال برد و خاطرنشان کرد که آنها در حقوق بین الملل وضعیت معتبری ندارند زیرا هیچ توافقنامه بین المللی وجود ندارد که وضعیت آنها را به عنوان کشورهای مستقل مشخص کند.
نمایندگان مجلس فرانسه در نامه ای که توسط موند منتشر شده، آورده اند:" سفیر چین علناً تأیید کرده است که جمهوری‌های شوروی سابق هیچ وضعیت معتبری در حقوق بین‌الملل ندارند و خاطرنشان کرد که هیچ توافق بین‌المللی وجود ندارد که بتواند وضعیت آنها را مشخص کند. چنین اظهاراتی فراتر از گفتمان دیپلماتیک قابل قبول است".
آنها معتقدند که اظهارات دیپلمات چینی ناقض قوانین بین المللی است و باید به عنوان تهدیدی برای امنیت کشورهای اروپایی تلقی شود. در ادامه این نامه به وزیر امور خارجه فرانسه می آید:" ما از شما می خواهیم که سفیر چین را در پاسخ به رفتار کاملاً غیرقابل قبول وی، عنصر نامطلوب اعلام کنید".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала