مکرون قول داد از پیروزی روسیه در مناقشه اوکراین جلوگیری کند

مکرون
مکرون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.04.2023
اشتراک
امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه وعده داد که برای جلوگیری از گسترش درگیری ها در اوکراین، هر کاری لازم است را انجام خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه روز یکشنبه به روزنامه پاریسین گفت:" وظیفه ما کمک به اوکراین برای زنده ماندن با تمام توان، جلوگیری از پیروزی روسیه و جلوگیری از گسترش این درگیری است. ما برای جلوگیری از گسترش این جنگ هر کاری انجام خواهیم داد".
پیشتر بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشته بود که مکرون می خواهد با طرحی به چین نزدیک شود که به نظر او می تواند به مذاکرات روسیه و اوکراین منجر شود. خاطرنشان می شود که مکرون به امانوئل بن مشاور دیپلماتیک خود دستور داده است تا با وانگ یی، رئیس دفتر کمیسیون روابط خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، برای ایجاد مبنایی برای مذاکرات همکاری کند.
مسکو بارها اعلام کرده است که برای مذاکره آماده است، اما کی یف در سطح قانونگذاری آنها را ممنوع کرده است. ولودیمیر زلنسکی پیشتر در نشست G20 گفت که مینسک-3 وجود نخواهد داشت. دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه گفت که چنین سخنانی کاملا موید موضع کی یف در مورد عدم تمایل به مذاکره است. نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد واسیلی نبنزیا نیز خاطرنشان کرد، که مسکو آماده بررسی پیشنهادهای کی یف برای حل و فصل مناقشه با در نظر گرفتن پیشنهادات طرف روسی و وضعیت میدانی است، اما رژیم اوکراین علاقه ای به این موضوع ندارد.
روسیه در 24 فوریه 2022 عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هدف از این عملیات را حفاظت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند. به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که غیرنظامی سازی اوکراین انجام شود تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول کشتار خونین غیرنظامیان در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
روسیه به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی به کشورهای ناتو فرستاد. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با آتش بازی می کنند و به اوکراین سلاح می رسانند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала