خبرنگاران آمریکایی بعد از عدم صدور ویزا آمریکا برای خبرنگاران روسی احساس عدم آرامش خواهند کرد

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر پرچم آمریکا ممنوع داگلاس دی‌سی-3 هواپیمای دوموتوره
پرچم آمریکا ممنوع داگلاس دی‌سی-3 هواپیمای دوموتوره - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.04.2023
اشتراک
یک منبع دیپلماتیک: خبرنگاران آمریکایی مقیم روسیه پس از خودداری دولت این کشور از صدور ویزا برای خبرنگاران روسی، احساس عدم آرامش خواهند کرد.
یک منبع دیپلماتیک به خبرنگاران اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا نمی بایست شکی داشته باشد که خبرنگاران آمریکایی بعد از خودداری واشنگتن از صدور ویزا برای تیم خبرنگاران روسی که برای پوشش فعالیت های مربوط به شورای امنیت سازمان ملل متحد قصد سفر به نیویورک را داشتند، بیشترین عدم آرامش را برای خود احساس خواهند کرد.
این منبع تصریح کرد: "بعد از چنین برخوردی که واشنگتن با خبرنگاران روسی و در مجموع خبرنگاری صورت داد، فکر می کنم که برای آنها عجیب نخواهد بود اگر آنها برخورد مشابهی را در رابطه با خبرنگاران خودشان ببینند. اینک واضح است که آن مراقبتی که آنها از گرشکوویچ، خبرنگاری که با سند جرم دستگیر شد- مراقبتی خیالی خواهد بود. وی برای آنها نه بعنوان خبرنگار جذابیتی دارد و نه بعنوان شهروند ایالات متحده، و گرنه آنها خبرنگاران روسی را آزار نمی دادند. این تنها حرف، ریا و دروغ است. هیچ شکی نیست (و نباید باشد) که خبرنگاران آمریکایی تمامی عدم آرامش و مصائب را برای خود احساس خواهند کرد و برخورد مشابه صورت خواهد گرفت".
شایان ذکر است که سرویس فدرال امنیت روسیه در تاریخ 30 مارس سالجاری اعلام کرد که گرشکوویچ خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال در شهر یکاترینبورگ به دلیل جاسوسی دستگیر شده است. ر مبنای این نهاد امنیتی روسیه وی در حال جمع آوری اسنادی که از اسناد محرمانه دولتی روسیه می باشند، بوده است. این اطلاعات در خصوص نهادهای صنعتی- نظامی روسیه بوده اند
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.04.2023
انتقاد روسیه از تصمیم آمریکا در عدم صدور روادید برای خبرنگاران روس + ویدئو
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала