فهرستی از کالاهایی را که ادعا می شود روسیه با دور زدن تحریم ها سعی در خرید آنها دارد

تحریم های ضد روسی
تحریم های ضد روسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.04.2023
اشتراک
ایالات متحده به چهار کشور اروپایی فهرستی از کالاهای دارای کاربرد دوگانه ارائه کرده است که ظاهراً فدراسیون روسیه در تلاش است با دور زدن تحریم های ضد روسیه به آنها دست یابد.
به گزارش اسپوتنیک ، به نقل از نشریات غربی، ایالات متحده به چهار کشور اروپایی درباره روش‌هایی که روسیه برای دور زدن تحریم‌ها استفاده می‌کند هشدار داده است و فهرست مفصلی از اقلام باارزش دوگانه‌ای که تلاش می‌کند به دست آورد، در اختیار آنها قرار داده است. به نوشته این روزنامه، برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و ​​اطلاعات مالی، از سوئیس، اتریش، ایتالیا و آلمان بازدید کرد تا به آنها نشان دهد که ادعا می شود روسیه چگونه تلاش می کند تا زنجیره های عرضه شکسته را تعمیر کند.
به نوشته این روزنامه، فهرست کالاهایی که گفته می شود روسیه به آنها علاقه مند است شامل محصولات نوری، مبدل های نیمه هادی، تجهیزات اندازه گیری ولتاژ و توان و همچنین آرایه های دروازه قابل برنامه ریزی توسط کاربر است. به گفته این نشریه، ایالات متحده مشخص نکرده است که فدراسیون روسیه به چه منظوری به این کالاها نیاز دارد. پیش از این، دیوید اوسالیوان، نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور تحریم ها به روزنامه فایننشال تایمز گفته بود که اتحادیه اروپا در حال بررسی رشد صادرات به کشورهای همسایه روسیه به دلیل سوء ظن به دور زدن تحریم ها است. به گفته وی، افزایش زیاد صادرات به کشورهای نزدیک به روسیه سؤالاتی را در اتحادیه اروپا ایجاد می کند و این ظن را ایجاد می کند که کالاهای صادر شده به این کشورها می تواند سپس به فدراسیون روسیه هدایت شود. غرب فشار تحریم‌ها را بر روسیه به خاطر موضوع اوکراین تشدید کرد که منجر به افزایش قیمت برق، سوخت و غذا در اروپا و ایالات متحده شد.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیشتر اعلام کرده بود که سیاست مهار و تضعیف روسیه استراتژی بلندمدت غرب است و تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است. به گفته وی، هدف اصلی غرب بدتر کردن زندگی میلیون ها انسان است. فدراسیون روسیه بارها اعلام کرده است که روسیه تمام مشکلاتی را که غرب برایش ایجاد می کند حل خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала