وزارت خارجه روسیه آمادگی خود را برای افزایش توان موشکی در مرزهای غربی اعلام کرد

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر امکان استقرار موشک بالستیک
امکان استقرار موشک بالستیک  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.04.2023
اشتراک
وزارت امور خارجه از لزوم افزایش پتانسیل موشکی تاکتیکی برای پاسخگویی به چالش ها خبر داد
به گزارش اسپوتنیک ،گریگوری ماشکف، سفیر موارد خاص وزارت امور خارجه روسیه در مقاله ای برای مجله International Affairs گفت: "روسیه ممکن است در موضع خود در مورد عدم استقرار موشک های بالستیک میان برد و دوربرد در مرزهای غربی تجدید نظر کند. آیا خط کنونی عدم استقرار موشک‌های بالستیک میان‌برد و دوربرد زمین‌پایه در جهت غربی توجیه می‌شود یا باید مقدمات استقرار موشک‌هایی از این نوع آغاز شود که این امکان را فراهم کند. در صورت وخامت اوضاع، به سرعت به چالش ها پاسخ می دهیم".
در عین حال، به گفته وی، روسیه نباید مرزهای شرقی این کشور را فراموش کند، جایی که خطر درگیری نیز وجود دارد. ماشکوف تاکید کرد: "در اینجا لازم است زرادخانه قابل توجهی از موشک های میان برد برای جلوگیری از تهدیدات احتمالی علیه امنیت ملی ما در اختیار داشته باشیم".
وی خاطرنشان کرد: "پس از فروپاشی پیمان منع موشک‌های میان‌برد (پیمان INF)، همه محدودیت‌ها برداشته شد و پس از آن یک سوال منطقی مطرح شد: "ما چقدر از دیگر صاحبان این سلاح‌ها عقب مانده‌ایم. سفیر گفت که مسکو نیاز به ایجاد پتانسیل تاکتیکی و ذخیره تسلیحات موشکی از قبل برای پاسخگویی موثر به هر چالشی از جمله در کالینینگراد را می بیند، جایی که ناتو قصد داشت خاک روسیه را زیرموشک های MLRS آمریکایی بگیرد".
ماشکوف در خاتمه بر لزوم تحلیل تهدیدات در حال ظهور در این راستا و همچنین راه های مقابله با آنها تاکید کرد. در ماه مارس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که مسکو و مینسک، بدون نقض تعهدات بین المللی، برای استقرار تسلیحات هسته ای تاکتیکی در بلاروس به توافق رسیده اند. او توضیح داد که روسیه تسلیحات هسته‌ای خود را به جمهوری همسایه منتقل نمی‌کند، بلکه همان کاری را انجام می‌دهد که آمریکا برای یک دهه انجام داده است. ساخت یک انبار تسلیحات در قلمرو بلاروس در اول جولای به پایان می رسد.
ساختمان وزارت امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.04.2023
وزارت خارجه روسیه به اظهارات در مورد پذیرش اوکراین به ناتو پاسخ داد
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала