همکاری روسیه با قزاقستان، ترکمنستان در کریدور شمال-جنوب

© Photo / Пресс-служба АО "НК "Қазақстан темір жолы"شرکت راه آهن قزاقستان
شرکت راه آهن قزاقستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.04.2023
اشتراک
قزاقستان، ترکمنستان و روسیه یک اپراتور لجستیکی واحد در مسیر شرقی کریدور شمال-جنوب ایجاد خواهند کرد.
به گزارش اسپوتنیک، به گزارش سرویس مطبوعاتی شرکت ملی حمل و نقل قزاقستان تمیر ژولی، تفاهم نامه ای بین شرکت سهامی "قزاقستان اکپرس" و شرکت سهامی " راه آهن لجستیک" و شرکت سهامی عام " مرکز حمل و نقل- لجستیک ترکمنستان" در مورد ایجاد یک موسسه مشترک برای توسعه حمل و نقل امضا شد.
هدف از این موسسه مشترک ایجاد یک اپراتور لجستیک واحد در مسیر شرقی کریدور حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب خواهد بود.

این تفاهم نامه روز جمعه در چارچوب بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل توسط کایرات اوتیاپوف، مدیر کل شرکت سهامی "قزاقستان اکپرس"، دیمیتری موریف، مدیر کل شرکت سهامی "راه آهن لجستیک" و مردان بیاشیموف، مدیر کل شرکت سهامی عام "مرکز حمل و نقل و لجستیک ترکمنستان " امضا شد.

طرفین توافق کردند تا کارآیی خود را برای ایجاد نرخ‌های قابل رقابت و بارگیری مجدد کالا از قزاقستان، روسیه، ترکمنستان به ایران، هند، کشورهای خاورمیانه و منطقه آسیا و اقیانوسیه با مشارکت گذرگاه‌های مرزی آکسارایسکایا، اوزینکی، بولاشک، اینچه برون، سرخس و بالعکس" ارائه دهند.

در این بیاتیه آمده است: "کریدور شمال-جنوب برای قزاقستان یکی از نقاط اصلی رشد در توسعه حمل و نقل و روابط اقتصادی با ایران و هند است". همان‌طور که شرکت های حمل ونقل قزاقستان خاطرنشان کردند، مزایای بارز این کریدور زمینی از طریق خاک قزاقستان، سرعت بالای تحویل کالا و حمل‌ونقل عملی در هر شرایط جوی است.

کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال-جنوب با اکثر کریدورهای حمل‌ونقل عرضی ارتباط دارد و فرصت‌های زیادی را برای توسعه زنجیره‌های لجستیکی برای تحویل کالا بین کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا، اروپا، آسیا و خاورمیانه ایجاد می‌کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала