سفیر چین گفت که آمریکا نمی خواهد درگیری اوکراین پایان یابد

© AP Photo / Andy WongФлаги Китая. Архивное фото
Флаги Китая. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.04.2023
اشتراک
لیو شای، سفیر چین در فرانسه می گوید آمریکا خواهان پایان درگیری در اوکراین نیست.
به گزارش اسپوتنیک، لیو شایه سفیر چین در فرانسه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی LCI فرانسه اظهار داشت که آمریکایی ها علاقه ای به پایان دادن به درگیری در اوکراین ندارند.
"لازم است که همه طرف های درگیری علاقه مند باشند و تمایل به شروع گفت و گو داشته باشند. اکنون می بینیم که رهبری روسیه تمایل به شروع مذاکرات دارد، طرف اوکراینی نیز تمایل خود را برای مذاکره اعلام کرد. اما به نظر من اینطور به نظر می رسد که آمریکایی‌ها خواهان پایان جنگ نیستند و اعضای ناتو به ارسال سلاح به اوکراین ادامه می‌دهند.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف اظهار داشت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین، "شامل نه تنها تامین تسلیحات، بلکه همچنین آموزش پرسنل... در خاک بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها" دخالت دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала