در روزعید فطر در سودان حدود 60 نفر کشته و بیش از 200 نفر زخمی شدند

© AFP 2023Черный дым, поднимающийся над международным аэропортом Хартума на фоне продолжающихся боев в Судане
Черный дым, поднимающийся над международным аэропортом Хартума на фоне продолжающихся боев в Судане - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.04.2023
اشتراک
هیثم محمد ابراهیم وزیر بهداشت سودان به شبکه تلویزیونی الشرق گفت در اولین روز از تعطیلات مسلمانان عید فطر که روز جمعه در سودان برگزارشد، حدود 60 نفر کشته و بیش از 200 نفر زخمی شدند.
به گزارش اسپوتنیک، در حال حاضر درگیری‌های مسلحانه در چهار استان سودان و بیشتر از همه در خارطوم در جریان است. بیمارستان‌ها در خارطوم بیشترین آسیب را دیدندد، در استان‌های دیگر اوضاع آرام‌تر است. در روز اول جشن عید فطر، 59 نفر کشته و بیش از 200 نفر زخمی شدند. مجروح شده است."
در مجموع، طبق آمار وزارت بهداشت، تقریباً در یک هفته از درگیری 3.5 هزار نفر زخمی شده اند. با این حال وی خاطرنشان کرد: اکثر بیماران موفق شدند از خارطوم به بیمارستان ها در مکان های امن تر منتقل شوند. به گفته رئیس وزارت بهداشت، سیستم بهداشت و درمان سودان در وضعیت فاجعه باری قرار دارد، 43 بیمارستان از 130 بیمارستان در خارطوم به طور کامل تخریب شده است، یک انبار استراتژیک دارویی در جنوب منطقه دارفور در غرب این کشوردر آنش سوخت .
نبرد در سودان از 15 آوریل بین نیروهای واکنش سریع به فرماندهی محمد حمدان داگلو و ارتش عادی در جریان است. نیروهای متخاصم در سودان در حال تبادل اظهارات متناقض در مورد موفقیت های نظامی و کنترل تاسیسات هستند و جنگ اطلاعاتی گسترده ای را در رسانه ها و شبکه های اجتماعی راه اندازی می کنند. روز جمعه هر دو طرف به مناسبت عید سعید فطر آتش بس اعلام کردند. ارتش آماده است آن را به مدت سه روز این آتش بس را نگه دارد. به گفته وزیر بهداشت سودان، تعداد کشته‌شدگان درگیری‌ها در این کشور به 600 نفر رسیده است. مارگارت هریس، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی روز جمعه در یک نشست هفتگی سازمان ملل در ژنو گفت که 413 نفرکشته و 3551 نفر مجروح شده‌اند.
Повстанцы-оппозиционеры во время военных учений на базе в Южном Судане - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2023
تعداد کشته شدگان در نتیجه درگیری ها در سودان تا 600 نفر افزایش یافت
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала