وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده آماده اعمال تحریم های جدید علیه چین می باشد

© AP Photo / Jacquelyn MartinГлава министерства финансов США Джанет Йеллен в Вашингтоне, США
Глава министерства финансов США Джанет Йеллен в Вашингтоне, США - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2023
اشتراک
یلن وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد که واشنگتن آماده اعمال تحریم های جدید علیه پکن می باشد.
جنت یلن وزیر خزانه داری ایالات متحده آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که کشورش آمده اعمال تحریم های جدید علیه چین می باشد، اما در صدد جداسازی کامل اقتصادی از جین نمی باشد، زیرا درک می کند که این امر می تواند برای هر دو کشور فاجعه بار باشد.
به گفته وی دولت آمریکا قصد دارد محدودیت هایی را برای دفاع از فناوری های بحرانی خود و در پاسخ به نقض حقوق بشر و یا در صورت نقض ارائه حمایت ها به روسیه در درگیری با اوکراین، اعمال نماید.
چین اتهامات مبنی بر تحویل پهپاد به روسیه برای مقاصد نظامی را رد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.04.2023
چین اتهامات مبنی بر تحویل پهپاد به روسیه برای مقاصد نظامی را رد کرد
این مقام دولت آمریکا اذعان کرد: "ایالات متحده آمریکا زمانی که منافع حیاتی ما در میان باشد، از خود دفاع خواهد کرد. اما ما در صدد جداسازی کامل اقتصاد خود از اقتصاد چین نیستیم. جداسازی کامل اقتصاد های ما می تواند برای هر دو کشور فاجعه بار بوده و سایر جهان را به بی ثباتی بکشاند".
وی بر همگرایی عمیق اقتصاد آمریکا و چین با گردش مالی سالانه 700 میلیارد دلاری تاکید کرد.
وزیر خزانه داری دولت بایدن در عین حال خاطرنشان کرد که واشنگتن در صورت لزوم "اقدامات ی متمرکز بر حوزه های خاص" را صورت خواهد داد تا اجازه دستیابی دولت چین به "فناوری های خاص" را بگیرد. به گفته یلن چین محدودیت هایی که پیش از این نیز اعمال شده اند، از به ناچار برگرفته از ملاحظات امنیت ملی بوده و در راستای تضعیف اقتصاد چین نمی باشند.
وی بار دیگر چین را در صورتی که در درگیری اوکراین به روسیه کمک کند به "تبعات سنگین" تهدید نمود. یلن صریح کرد: "ما به تبیین واضح موضع ایالات متحده برای پکن و شرکت های تابع آن، ادامه خواهیم داد. تبعات هرگونه زیر پاگذاشتن (محدودیت برای کمک به روسیه) سنگین خواهد بود".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала