در کریمه چین را قابل اعتمادترین میانجی در مذاکرات احتمالی برای حل مناقشه اوکراین خواندند

© Sputnik / Konstantin Mihalchevskiy /  مراجعه به بانک تصاویر در کریمه چین را قابل اعتمادترین میانجی در مذاکرات احتمالی برای حل مناقشه اوکراین خواندند
در کریمه چین را قابل اعتمادترین میانجی در مذاکرات احتمالی برای حل مناقشه اوکراین خواندند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2023
اشتراک
ولادیمیر کنستانتینوف، رئیس پارلمان کریمه، چین را قابل اعتمادترین و معتبرترین میانجی در مذاکرات احتمالی برای حل مناقشه اوکراین خواند.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، خبرگزاری بلومبرگ به نقل از افراد مطلع اعلام کرده بود که امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه می خواهد با تقدیم طرحی که به اعتقاد او می تواند به مذاکرات بین روسیه و اوکراین منجر شود، به چین نزدیک شود. خاطرنشان شد که مکرون به امانوئل بن، مشاور دیپلماتیک خود دستور داده است تا با وانگ یی، رئیس دفتر کمیسیون روابط خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، برای ایجاد مبنایی برای مذاکراتی که ممکن است در تابستان امسال آغاز شود، همکاری کند. کنستانتینوف گفت: "مذاکره با اوکراین فایده ای ندارد. آنها با آلوده شدن به نازیسم، حق دولتمداری را از دست داده اند. مذاکرات مستقیم فقط با ایالات متحده می تواند باشد. اما قابل اعتمادترین و معتبرترین واسطه چین است."
شی جین پینگ، رئیس جمهور چین و ماکرون، رئیس جمهور فرانسه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.04.2023
پکن درباره طرح صلح ماکرون: چین از تمایل اروپا برای ترویج گفتگو حمایت می کند
به گفته وی، شرایطی برای صلح لازم است که باید مبتنی بر پیروزی استراتژیک روسیه باشد.
رئیس پارلمان کریمه گفت: "ما باید درست به همین شکل این صلح را ارزیابی کنیم. در چیدمان آینده سرزمین های اوکراین سابق باید منافع ما در نظر گرفته شود که با سطح امنیت ما مطابقت دارد."
در اوایل ماه آوریل، مکرون به چین سفر کرد و در آنجا به شی جین پینگ، رئیس جمهور چین گفت که پاریس آماده است تا با چین همکاری نزدیکی برای حل بحران اوکراین در اسرع وقت داشته باشد. شی جین پینگ گفت: "فرانسه می تواند طرح مشخص خود را برای حل بحران اوکراین ارائه دهد و طرف چینی آماده حمایت از آن و ایفای نقش سازنده است."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала