تهران و مسکو سند همکاری ترانزیتی و تجارتی امضا کردند

© Photo / IRNAایران برای ترانزیت ۱۰ میلیون تن کالای روسیه آمادگی دارد
ایران برای ترانزیت ۱۰ میلیون تن کالای روسیه آمادگی دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2023
اشتراک
یادداشت تفاهم همکاری سه جانبه بین صندوق توسعه حمل و نقل ایران، شورای هماهنگی حمل و نقل اوراسیایی و مرکز توسعه اقتصادی کشورهای مشترک المنافع در مسکو به امضا رسید.
به گزارش اسپوتنیک، سفارت جمهوری اسلامی در مسکو، روز پنجشنبه، اعلام کرد: داوود دانش جعفری، رئیس صندوق توسعه حمل و نقل ایران در سفر به روسیه تفاهم نامه همکاری با دو سازمان را امضا کرد که به موجب آن روابط ایران و روسیه در حوزه ترانزیت و تجارت تقویت و گسترش می یابد.
در بیانیه کانال تلگرامی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو آمده است: در جریان سفر آقای داود دانش جعفری به روسیه (رئیس صندوق توسعه حمل و نقل ایران، عضو شورای تشخیص مصلحت سیاسی ایران)، تفاهم نامه همکاری سه جانبه بین صندوق توسعه حمل و نقل ایران، شورای هماهنگی بین المللی حمل و نقل اوراسیایی و مرکز تجاری توسعه اقتصادی کشورهای مستقل مشترک المنافع به امضا رسید.
به گفته سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو، طرفین تفاهم نامه برای افزایش حجم تجارت، ترافیک ترانزیتی و کالاهای ذخیره شده در انبارها در مسیرهای کریدورهای حمل و نقل بین المللی به ویژه کریدور حمل و نقل شمال-جنوب با یکدیگر همکاری خواهند کرد. از دیگر اهداف امضای تفاهم نامه تبادل اطلاعات و اعزام متخصصان و همچنین اجرای پروژه های مشترک است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала