ایالات متحده انبار مهمات در جنوب مولداوی را به روز کرد

© Flickr / Vitaliy Velikodniy مشاور رهبر اوکراین تهدید کرد که در صورت درخواست مولداوی، ترانسنیستریا را تصرف می کند
مشاور رهبر اوکراین تهدید کرد که در صورت درخواست مولداوی، ترانسنیستریا را تصرف می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2023
اشتراک
وزارت دفاع مولداوی خبر داد که ایالات متحده انبار مهمات در جنوب مولداوی را به روز کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع مولداوی روز پنجشنبه به خبرگزاری ریانووستی گفت: در جنوب مولداوی، یک انبار مهمات که با پول آمریکا تعمیر شده بود، به بهره برداری رسید.
سخنگوی وزارت دفاع مولداوی به خبرنگار ریانووستی گفت: در جنوب مولداوی، در شهر کاهول، ساختمان بازسازی شده انبار مهمات متعلق به واحد تفنگ موتوری نیروی زمینی "داچیا" به بهره برداری رسید. در مراسم افتتاحیه رسمی این مرکز، سرتیپ ادوارد اوخلادچوک، مری الکساندر، معاون سرپرست سفارت آمریکا در کیشینو، دیپلمات‌ها، وابسته‌های نظامی معتبر در مولداوی، نمایندگان بنیاد بشردوستانه غرب طلایی و ماموریت سازمان امنیت و همکاری اروپا حضور داشتند.
این وزارتخانه خاطرنشان کرد که تعمیر این مرکز با حمایت فرماندهی اروپای ایالات متحده و به لطف بودجه صندوق بشردوستانه غرب طلایی("غرب طلایی" یک سازمان غیردولتی آمریکایی است که در حال توسعه فناوری برای غلبه بر محدودیت های فنی مین زدایی بشردوستانه است) انجام شده است.
طرف مولداوی از شرکای غربی برای ارتقای زیرساختی که "امنیت فیزیکی و مدیریت انبارهای سلاح و مهمات در واحد نظامی کاهول" را فراهم می کند، تشکر کرد.
Участники акции протеста оппозиции, обвиняющие действующую власть в неспособности справиться с кризисом в Молдавии, на одной из улиц Кишинева - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2023
لاوروف: مولداوی، اوکراین بعدی است
مقامات مولداوی بارها اعلام کرده اند که در مذاکرات و دیدار با شرکای غربی از جمله ناتو به موضوع تقویت و نوسازی پتانسیل دفاعی این کشور خواهند پرداخت.
طبق قانون اساسی مولداوی، این جمهوری دارای وضعیت بی طرف است، اما از سال 1994 این کشور در چارچوب یک طرح مشارکت فردی با ناتو همکاری می کند. مرکز اطلاعات این اتحاد در پایتخت مولداوی فعالیت می کند. دفتر ارتباط ناتو در دسامبر 2017 در کیشینو افتتاح شد.
نظرسنجی های عمومی نشان می دهد که بیش از 60 درصد از جمعیت مولداوی مخالف نزدیک شدن این کشور به ناتو هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала