دریاچه ارومیه ۵۴ روز بعد از آغاز آبگیری جدید

اشتراک
به گزارش اسپوتنیک و به نقل از ایسنا، با ایجاد کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه و آغاز انتقال آب از سد کانی سیب به این دریاچه، حجم ورودی آب به دریاچه ارومیه از خط انتقال تونل کانی سیب و رودخانه گدار از ۳۵ مترمکعب در ثانیه فراتر رفته و به ویژه در حوضۀ آبریز و مناطق جنوبی استان، حجم آبِ دریاچه به مرز ۲ میلیارد مترمکعب رسیده است.
© Photo / ISNAهرساله با پایان فصل گرما و آغاز بارش‌ها، بر حجم آب ورودی به دریاچه ارومیه افزوده شده و باعث افزایش مساحت دریاچه ارومیه نسبت به ماه‌های قبل خود می‌شود.
Каждый год, с окончанием теплового сезона и началом выпадения осадков, объем воды, поступающей в озеро Урмия, увеличивается, а площадь озера Урмия увеличивается по сравнению с предыдущими месяцами - اسپوتنیک ایران
1/12
هرساله با پایان فصل گرما و آغاز بارش‌ها، بر حجم آب ورودی به دریاچه ارومیه افزوده شده و باعث افزایش مساحت دریاچه ارومیه نسبت به ماه‌های قبل خود می‌شود.
© Photo / ISNAبه دنبال تصمیمات نادرست و تغییرات زیست محیطی ایجاد شده، در طول سال‌های گذشته در این دریاچه، آن با کاهش سطح آب و خشکسالی روبرو شد، که علاوه بر آن دلایل، تخصیص ندادنِ حقآبه دریاچه از سدهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه و تکمیل نشدنِ تونل انتقال آب، باعث شد سال گذشته دریاچه بخش زیادی از آب خود را از دست داده و در معرض خشک شدن کامل قرار بگیرد، هر چند با وجود اجرایی شدن انتقال آب از سد کانی سیب در اسفند سال گذشته، آب این دریاچه اکنون در سطح کمتری نسبت به سال گذشته قرار دارد.
Повышение уровня воды в засыхающем иранском озере Урмия - اسپوتنیک ایران
2/12
به دنبال تصمیمات نادرست و تغییرات زیست محیطی ایجاد شده، در طول سال‌های گذشته در این دریاچه، آن با کاهش سطح آب و خشکسالی روبرو شد، که علاوه بر آن دلایل، تخصیص ندادنِ حقآبه دریاچه از سدهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه و تکمیل نشدنِ تونل انتقال آب، باعث شد سال گذشته دریاچه بخش زیادی از آب خود را از دست داده و در معرض خشک شدن کامل قرار بگیرد، هر چند با وجود اجرایی شدن انتقال آب از سد کانی سیب در اسفند سال گذشته، آب این دریاچه اکنون در سطح کمتری نسبت به سال گذشته قرار دارد.
© Photo / ISNAقبل از کاهش شدید آب دریاچه ارومیه، این دریاچه یکی از مهم‌ترین مراکز جذب توریست در شمال غرب کشور محسوب می‌شد.
До резкого спада уровня воды в озере Урмия это озеро считалось одним из важнейших центров притяжения туристов на северо-западе страны - اسپوتنیک ایران
3/12
قبل از کاهش شدید آب دریاچه ارومیه، این دریاچه یکی از مهم‌ترین مراکز جذب توریست در شمال غرب کشور محسوب می‌شد.
© Photo / ISNAحجم آب در تراز اکولوژیک دریاچه ارومیه برابر با ۱۵.۵ میلیارد متر مکعب است. تراز اکولوژیک یعنی ترازی که موجودات زنده دریاچه در ارتباط با محیط زیست بتوانند ارتباط متقابل داشته باشند. اما اکنون حجم آب موجود در دریاچه برابر با ۱.۵۷ میلیارد است.
Объем воды в экологической зоне озера Урмия равен 15,5 миллиардам кубометров - اسپوتنیک ایران
4/12
حجم آب در تراز اکولوژیک دریاچه ارومیه برابر با ۱۵.۵ میلیارد متر مکعب است. تراز اکولوژیک یعنی ترازی که موجودات زنده دریاچه در ارتباط با محیط زیست بتوانند ارتباط متقابل داشته باشند. اما اکنون حجم آب موجود در دریاچه برابر با ۱.۵۷ میلیارد است.
© Photo / ISNAدریاچه ارومیه ۵۴ روز بعد از آغاز انتقال آب از "سد کانی سیب"
Озеро Урмия через 54 дня после начала перекачки воды с яблочной минеральной плотины - اسپوتنیک ایران
5/12
دریاچه ارومیه ۵۴ روز بعد از آغاز انتقال آب از "سد کانی سیب"
© Photo / ISNAطبیعت بی‌نظیر دریاچه ارومیه حتی در زمان کم آبی آن نیز زیبایی مجذوب کننده و خاص خود را دارد.
Уникальная природа озера Урмия обладает своей завораживающей красотой даже во время отлива - اسپوتنیک ایران
6/12
طبیعت بی‌نظیر دریاچه ارومیه حتی در زمان کم آبی آن نیز زیبایی مجذوب کننده و خاص خود را دارد.
© Photo / ISNAاز زمان آغاز احداثِ پل کلانتر روی دریاچه ارومیه، کارشناسان به طور دائم نسبت به احتمال خشک شدن دریاچه هشدار دادند، اما مورد توجه قرار نگرفت، اما با خشک شدن کامل دریاچه به این قضیه بیش از پیش توجه شد به حدی که اکنون احداث غیر اصولی پل میان گذر دریاچه ارومیه ررا یکی از عوامل تاثیرگذار در خشکی و کاهش آب دریاچه ارومیه می‌دانند.
С начала строительства моста шерифа через озеро Урмия специалисты постоянно предупреждали о возможности высыхания озера - اسپوتنیک ایران
7/12
از زمان آغاز احداثِ پل کلانتر روی دریاچه ارومیه، کارشناسان به طور دائم نسبت به احتمال خشک شدن دریاچه هشدار دادند، اما مورد توجه قرار نگرفت، اما با خشک شدن کامل دریاچه به این قضیه بیش از پیش توجه شد به حدی که اکنون احداث غیر اصولی پل میان گذر دریاچه ارومیه ررا یکی از عوامل تاثیرگذار در خشکی و کاهش آب دریاچه ارومیه می‌دانند.
© Photo / ISNAهرساله با پایان فصل گرما و آغاز بارش‌ها بر حجم آب ورودی به دریاچه افزوده شده و موجب افزایش مساحت دریاچه ارومیه نسبت به ماه‌های قبل خود می‌شود که با استقبال مردم جهت دیدن زیبایی‌های دریاچه روبرو می‌شود.
Каждый год, с окончанием сезона жары и началом выпадения осадков, объем воды, поступающей в озеро, увеличивается - اسپوتنیک ایران
8/12
هرساله با پایان فصل گرما و آغاز بارش‌ها بر حجم آب ورودی به دریاچه افزوده شده و موجب افزایش مساحت دریاچه ارومیه نسبت به ماه‌های قبل خود می‌شود که با استقبال مردم جهت دیدن زیبایی‌های دریاچه روبرو می‌شود.
© Photo / ISNAدریاچه ارومیه ۵۴ روز بعد از آغاز انتقال آب از "سد کانی سیب"
Озеро Урмия через 54 дня после начала перекачки воды с яблочной минеральной плотины - اسپوتنیک ایران
9/12
دریاچه ارومیه ۵۴ روز بعد از آغاز انتقال آب از "سد کانی سیب"
© Photo / ISNAهرساله با پایان فصل گرما و آغاز بارش‌ها بر حجم آبِ ورودی به دریاچه افزوده شده و باعث افزایش مساحت دریاچه ارومیه نسبت به ماه‌های قبل خود می‌شود.
Каждый год, с окончанием теплового сезона и началом выпадения осадков, объем воды, поступающей в озеро, увеличивается, увеличивая площадь озера Урмия по сравнению с предыдущими месяцами - اسپوتنیک ایران
10/12
هرساله با پایان فصل گرما و آغاز بارش‌ها بر حجم آبِ ورودی به دریاچه افزوده شده و باعث افزایش مساحت دریاچه ارومیه نسبت به ماه‌های قبل خود می‌شود.
© Photo / ISNAحجم آب دریاچه در ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون مترمکعب است که نسبت به مدت مشابه سال قبل در فروردین ۱۴۰۱ با کاهش یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون متر مکعبی آب در طول یک سال گذشته روبرو شده است.
Объем воды в озере на 16 апреля составляет один миллиард 570 миллионов кубометров - اسپوتنیک ایران
11/12
حجم آب دریاچه در ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون مترمکعب است که نسبت به مدت مشابه سال قبل در فروردین ۱۴۰۱ با کاهش یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون متر مکعبی آب در طول یک سال گذشته روبرو شده است.
© Photo / ISNAقایق سواری یکی از تفریحاتی است که در زمان پرآب دریاچه مورد استقبال گردشگران قرار می‌گیرد.
Катание на лодках - одно из развлечений, которое по достоинству ценят туристы в период затопления озера - اسپوتنیک ایران
12/12
قایق سواری یکی از تفریحاتی است که در زمان پرآب دریاچه مورد استقبال گردشگران قرار می‌گیرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала