وزارت خارجه روسیه: تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه غیرقانونی است

© Sputnik / Maksim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر Нефтяная качалка компании "Татнефть" в Татарстане
Нефтяная качалка компании Татнефть в Татарстане - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.04.2023
اشتراک
الکساندر پانکین گفت که تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه از نظر سیاسی غیرقابل قبول و غیرقانونی است.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر پانکین، معاون وزیر امور خارجه روسیه به خبرنگاران گفت: تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه از نظر سیاسی غیرقابل قبول و غیرقانونی است.
الکساندر پانکین افزود: در این امر یک جنبه سیاسی و یک جنبه اقتصادی وجود دارد. از نقطه نظر سیاسی، این غیرقابل قبول است.
وی خاطر نشان کرد: این محدودیت قطعاً ناشنیده و نامشروع است.
الکساندر پانکین به خبرنگاران گفت: تصمیم اوپک برای کاهش تولید نفت را می توان گامی علیه محدود کردن قیمت نفت روسیه دانست.
پانکین در پایان گفت: می‌توانید حرکت قدیم و جدید اوپک برای کاهش تولید نفت را به عنوان اقدامی در برابر محدود کردن قیمت نفت روسیه ببینید.
تحریم های نفتی غرب علیه روسیه در 5 دسامبر 2022 به اجرا درآمد: اتحادیه اروپا پذیرش نفت روسیه از طریق دریا را متوقف کرد و کشورهای گروه 7، استرالیا و اتحادیه اروپا محدودیت قیمتی برای آن در حمل و نقل دریایی در سطح 60 دلار در هر بشکه در نظر گرفتند. حمل و نقل و بیمه نفت گرانتر ممنوع است.
روسیه در پاسخ از اول فوریه عرضه نفت به خارجی ها را در صورتی که قراردادها به طور مستقیم یا غیرمستقیم برای استفاده از مکانیسم تعیین قیمت نهایی پیش بینی کرده باشد، ممنوع کرد.
در 5 فوریه، تحریم های سوخت آغاز شد: اتحادیه اروپا واردات محصولات نفتی روسیه را ممنوع کرد، در حالی که اتحادیه اروپا و کشورهای گروه 7 سقف قیمتی برای آنها تعیین کردند.
این سقف برای فرآورده های نفتی روسیه که با قیمت پایه نفت (سوخت گازوئیل) معامله می شوند، 100 دلار و برای آنهایی که با تخفیف (نفت کوره) معامله می شوند، 45 دلار در هر بشکه تعیین شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала