Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک ایران  , 1920
چندرسانه ای
چند رسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چند رسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک ایران ببینید

مکرون در سفر به شرق فرانسه هو شد + ویدئو

© Sputnik / Evgeny Poloyko /  مراجعه به بانک تصاویر Участники акции протеста в Париже против повышения пенсионного возраста во Франции
Участники акции протеста в Париже против повышения пенсионного возраста во Франции - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.04.2023
اشتراک
مکرون، رئیس جمهور فرانسه در حین سفر در این کشور هو شد.
به گزارش اسپوتنیک، معترضان امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه را در جریان سفر خود به شرق این کشور هو کردند. رئیس دولت از صبح در آلزاس بوده و از کارخانه نجاری ماتیس بازدید کرد و پس از آن حین برقراری ارتباط با ساکنان کمون سلست، مورد تمسخرعموم قرارگرفت. مکرون در اظهار نظر درباره اصلاحات بازنشستگی گفت: "هیچکس دوست ندارد دو سال بیشتر کار کند" و "لازم است دولت به کار خود ادامه دهد". سخنان او با سوت و فریادهای بلند "هووو!" از بین رفت.
رئیس جمهور پاسخ داد که "این اولین بار نیست که می شنود مردم از او شکایت می کنند" و افزود که او "بدتر از این هم دیده است ". وی در عین حال خاطرنشان کرد که به برقراری تماس با فرانسوی ها ادامه خواهد داد. جمعیت به سر دادن شعار "مکرون استعفا" ادامه دادند. و آهنگ جلیقه زردها که در جریان اعتراضات علیه اصلاحات محبوبیت بیشتری پیدا کرد: "ما اینجا هستیم، ما اینجا هستیم، حتی اگر ماکرون نخواهد!".
روز چهارشنبه، در جریان بازدید رئیس دولت، برق کارخانه ماتیس در ایالت بارز راین قطع شد. اتحادیه های کارگری اذعان کردند که این اقدام برنامه ریزی شده بود. عصر دوشنبه، در جریان سخنرانی تلویزیونی مکرون، "راهپیمایی دیگ خالی" در بسیاری از شهرهای فرانسه برگزار شد: مردم به سالن‌های شهر رفتند و با قاشق در قابلمه‌ها را می‌کوبیدند و سخنرانی رئیس‌جمهور را تحریم می‌کردند. در پاریس، لیون، رن، نانت و برخی شهرهای دیگر، راهپیمایی ها به تظاهرات خودجوش تبدیل شد، پلیس با گاز اشک آور آنها را متفرق کرد. شورای قانون اساسی فرانسه روز جمعه یک ماده کلیدی از لایحه اصلاح حقوق بازنشستگی را تصویب کرد که خواستار افزایش تدریجی سن بازنشستگی این کشور از 62 به 64 سال تا سال 2030 است. مکرون شنبه شب این قانون را امضا کرد. پس از آن، اتحادیه های کارگری فرانسه خواستار یک اقدام اعتراضی "انحصاری و مردمی" در اول ماه می شدند.
الیزابت بورن نخست وزیر فرانسه در 16 مارس از ماده 49.3 قانون اساسی برای تصویب لایحه ای برای افزایش سن بازنشستگی بدون رأی گیری در پارلمان استفاده کرد که اعتراضات گسترده ای را در این کشور برانگیخت. این تظاهرات با درگیری بین معترضان و پلیس، شورش و بازداشت همراه بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала