سنای آمریکا از خدمات دادن بانک Credit Suisse به حساب های نازی ها پرده برداشت

© Sputnik / Sergey Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر تصویب سومین طرح بزرگ مالی در سنای آمریکا
تصویب سومین طرح بزرگ مالی در سنای آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.04.2023
اشتراک
کمیته سنای آمریکا اطلاعاتی را در خصوص خدمات رسانی بانک Credit Suisse به حساب های نازی ها منتشر کرد.
کمیته بودجه سنای ایالات متحده آمریکا اطلاعاتی را منتشر کرد که بر مبنای آن بانک Credit Suisseبه حساب های مقامات دولتی بلند مرتبه نازی تا سال 2020 خدمات رسانی می کرده است.
در اطلاعیه ای که در سایت این کمیته منتشر شده، آمده است: "Credit Suisse از قرار معلوم حساب هایی را داشت که اطلاعات اکثر آنها محرمانه می ماند، حد اقل 99 نفر که یا یک مقام بلند پایه نازی در آلمان بوده اندو یا اعضای گروه های مرتبط با نازی در آرژانتین بوده اند".
آنطور که تشریح شده، هفتاد حساب احتمالا مرتبط با نازی هایی بوده که به آرژانتین فرار کرده بودند و بعد از سال 194ق در بانک باز شده اند. در عین حال حداقل 14 تا از این حساب ها در قرن جاری فعال باقی مانده اند و برخی حتی در سال 2020 فعال بوده اند.
پیشنهاد سوئیس به ایران برای دریافت وام از صندوق بین المللی ارز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.12.2022
سوئیس منع کامل نشانه های نازی را بسیار سخت می داند
یکی از حسابهای اعلام شده به فرمانده ای که در زمان روند نورنبرگ محکوم شده بود، تعلق داشت و دیگری به فرمانده اس اس و یک فرد محکوم. در عین حال یکی از ین حساب ها تا سال 2020 فعال باقی مانده بوده است.
این کمیته این داده ها را با حکم و در قالب تحقیقات دو حزبی دریافت کرده است. برای اولین بار مرکز سیمیون ویزینتال در سال 2020 اطلاعات مربوط به خدمات رسانی به حساب های افراد معروف نازی را کشف نمود و Credit Suisse بصورت داوطلبانه با انجام این تحقیقات موافقت نمود. این قانون گزار تاکید کرد که کمیته سنای امریکا در نظر دارد به پیگیری شرایط ادامه دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала