رسانه: اوکراین تحویل فوری موشک های ضد هوایی را از غرب درخواست خواهد کرد

© AFP 2023 / Genya Savilovرسانه: کی یف تحویل فوری موشک های ضد هوایی را از غرب درخواست خواهد کرد
رسانه: کی یف تحویل فوری موشک های ضد هوایی را از غرب درخواست خواهد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.04.2023
اشتراک
کی یف در نشست آتی گروه تماس در مورد اوکراین از غرب تحویل فوری موشک های ضد هوایی را درخواست خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را روزنامه فایننشال تایمز به نقل از مقامات آشنا با جریان تدارک این نشست منتشر کرده است.
نشست گروه تماس درباره اوکراین روز جمعه در پایگاه هوایی "رامشتاین" آمریکا در آلمان برگزار می شود.
روزنامه فایننشال تایمز می‌نویسد: "اوکراین در نشستی با متحدان غربی در هفته جاری درخواست تحویل فوری موشک‌های ضدهوایی را خواهد داد، زیرا می‌ترسد کمبود شدید (آنها) به روسیه اجازه بمباران‌های گسترده را بدهد".
یک مقام اروپایی معرفی نشده خاطرنشان کرد، "موضوع سامانه های دفاع هوایی کوتاه برد به طور فزاینده ای توسط اوکراینی ها مطرح می شود."
استقرار سامانه پدافند هوایی آمریکا در عربستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.04.2023
ژنرال انگلیسی: غرب امکان تامین سریع مهمات برای دفاع هوایی اوکراین را ندارد
فایننشال تایمز خاطرنشان می کند که در عین حال، غرب معتقد است که کی یف سیستم های دفاع هوایی کافی برای محافظت از قلمرو خود دارد.
یکی از مقامات غربی به نقل از این نشریه گفت: "ما هیچ خطری نمی بینیم که اوکراین برتری هوایی خود را از دست بدهد... اوکراین به اندازه کافی (سیستم های دفاع هوایی) برای محافظت از خود دارد."
پیش از این، نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال با استناد به اسناد محرمانه پنتاگون گزارش داده بود که اوکراین ممکن است تا 13 آوریل موشک های سامانه های موشکی ضدهوایی (SAM) "بوک" را از دست بدهد و تا 3 مه، موشک ها برای سامانه‌های اس-300 نیز ممکن است تمام شوند. در این رابطه حدود 40 تاسیسات حیاتی بدون پوشش سامانه‌های پدافند هوایی باقی خواهند ماند.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، گفت که ایالات متحده و ناتو نه تنها با تأمین تسلیحات، بلکه همچنین با آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها مستقیماً در درگیری در اوکراین، دخالت دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала